Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Trött på vädret!

Av Marru - 20 april 2012 23:20

Nu börjar jag bli bra less på detta väder, fast jag antar att jag inte är ensam om det. Snöslask och regn, och bara ett par plusgrader. Imorse när jag gick morgonpromenaden med systrarna så fick dom lägga sig några gånger i det blöta. Det har ju lovats regn hela söndagen och vi skall tävla rallylydnad, så dom måste ju kunna lägga sig oavsett vilket underlag det är. Ja, inte bara nu på söndag utan annars också.


Sen har jag borstat systrarna idag, fast jag skulle nog behöva tvätta dom också. De är riktigt skitiga nu efter att sprungit i hallen i Norberg. Imorgon ställer jag dom på trimbordet och trimmar tassarna på damerna. Tvättandet får nog stå över till en annan gång, när det börjar bli torrare igen. Imorgo är det EFIT-dag, men jag tror jag skippar den. Har nog säkert glömt bort det också tills jag vaknar imorgon bitti.


Nä, de är bara och sitta och vänta på att det skall hända ett under med vädret. Tänkte imorse när jag gick med systrarna, att dom 2 senaste åren vi varit och tävlat så har det knappt regnat nåt alls på tävlingarna. Förrförra sommaren så var det tävlingen i Avesta som totalt regnade bort. Men ingen annan vad jag kommer ihåg. Visst kom det säkert nån regnskur men iget som störde värst mycket. Förra sommaren kommer jag inte ihåg att det regnade så värst mycket heller. Så i år så kommer det säkert att regna varenda gång vi skall åka iväg på en tävling. Det börjar ju redan nu på söndag.


 
 
paula

paula

21 april 2012 00:16

Hej! Läste i min blogg för ett år sedan att isen på ån släppt. Trodde det skulle ske mycket tidigare i år då mars var så varm men icke, idag har dock halva ån blivit isfri. Hundutställning i Ludvika imorrn, funderar på om vi ska åka in o kika, har en kompis som ställer ut sin fralla-valp, vi får se, det kanske är för tidigt för oss
Ha en fin helg/kramis

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

21 april 2012 01:18

Klart du inte är ensam om att var trött på detta eläneds väder som råder just nu.
Det är ju snart Maj månad, så man undrar hur sommaren kommer att bli. Återstår att se.
USCH, börjar verkligen bli trött på denna årstid.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bettan

Bettan

21 april 2012 22:19

Nej fy rackarns för detta sketa vädret. Så det är ju inte konstigt att våra 4-fota kärlekar blir sketna inte..

Hoppas att du idag har haft en bra dag =) Kramar om dig & tackar för dina värmande rader.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards