Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Fredag åter igen!

Av Marru - 6 juli 2012 22:50

Ja, då var det helg igen. Veckorna bara rusar fram. Fast just för tillfället har jag inget emot det för Lizzie och jag längtar till nästa veckas agilitytävling i Uppsala. Nu har det länge sen förra tävlingen. Över 2 månader. Men sen behöver jag  bara  vänta 2 veckor på nästa, och efter det är det tävlingar varje helg tom september.


Idag har det varit mulet hela dagen. Man har bara väntat på att det skall börja regna när som helst. Men det har varit uppehåll hela dagen. Kvalmigt har det varit, och man har varit genomsvettig fast man knappt gjort nånting. Men jag hade ju städdag idag, som varje fredag. Annars under veckan brukar jag ju sopa bort det värsta när hundarna drar in mycket.


Sen på kvällen så bakade jag. Maken klagar på att jag aldrig bakar nåt som han vill ha, utan bara nåt annat som jag tar med mig till kennelklubben på träning   . Så idag gjorde jag 2 sockerkakor, och en rulltårta med jordgubbssylt i. Delade den runda sockerkakan i 3 delar, och den långa i 2. La alla i fryspåsar utom en del av den runda.  Tänkte att vi kunde ta en bit sockerkaka och rulltårta under kvällen när vi satt och tittade på tv. Fast maken tjuvstartade, och tog sig en bit sockerkaka när jag var på väg ut med Micki och Farina. Hmmm.....den biten var dessutom en tredjedel av sockerkakan   . Om jag har lust, beror på vädret, så tänkte jag baka tekakor.


När jag höll på med rulltårtan, eller när jag precis skulle ta den ur ugnen så började brandlarmet och tjuta. Vet inte varför. När jag fått ut rulltårtan och vänt på den på det andra papperet, så började den tjuta en gång till. Ibland så börjar det ju ryka precis när man är på väg och ta ut från ugnen, men det gjorde inte ens det idag.

 
 
Bettan

Bettan

7 juli 2012 11:26

Härligt att det börjar röra på sig för era tävlingar =).
Å wow va du e duktig på att baka. En annan orkar inte ens detta... Men jag skrattade gött när du skrev om brandlarmet. Det var ju bara någon som talade om att dessa inte var till klubben. Utan varning till maken att han får nybakt =). tror att de smakade gött också.

Brandlarmet kan ju utlösa sig vid högvärme också. Behöver inte alltid vara som så att vi ser röken. Eller så kan det vara läge att byta batteri =)
Tack för din omtanke det värmer min vän. Kram kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
paula

paula

7 juli 2012 18:59

Har slagits med knotten idag, först på hembygdsgården i Säfsen och sedan hemma på tomten. Lika många på bägge ställena.
Hoppas dom blåser bort till imorgon
Kram från en som inte är mjölkberoende!

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

7 juli 2012 20:54

Veckorna går fort. Snart jul kanske:)
Så fort får det ändå inte gå.
Ska oxå baka lite TE kakor ngn dag.
Bröden jag bakade sist, börjar ta slut.
Här har det varit väldigt soligt på eftermiddagen.
Skulle ju bli sämre väder enligt vädergubbarna.
dom verkar haft fel.
Kollade just vädret på aftonbladets sait.
Där står det att det ska regna halva dagen.
jaja, det är en regnig sommar detta år :(
Får se om vi kan åka ngn stans denna sommar,
innan hösten tar vid.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards