Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Marru - 2 september 2012 21:29

Idag har vi varit till Örebro på agilitytävling. Det var en relativt snabb historia. Det började med agilityklass, under tiden agilityklassen pågick så var det fri banvandring på hoppbanan. Det fanns en liten luring på agilitybanan, och jag trodde faktiskt att vi skulle fixa det. Men ack vad jag bedrog mig. Det började med 3 hopp. Efter det tredje hoppet skulle man runda hinderstödet och springa upp på balansen. Problemet var ju bara att det gick en tunnel under balansen med ingången nästan bredvid balansen. Ja, ingången var väl lite före uppfarten på balansen. Jag stod vid balansen och ropade på Lizzie, men hon bara drog mot tunneln. Och jag ropade på Lizzie om och om igen, men hon bara drog mot tunneln, och så dök hon in i den. Så det vart ju disk där. Men vi fortsatte väl på banan, men inget av det som vart kvar gick nå bättre heller. Ja, gungan gick ju bra alla fall. För trots vi hade diskat oss så ser jag till att vi tar gungan, för den behöver vi träna på.

 

Sen stoppade jag in Lizzie i buren och gick hoppbanan. Den verkade enkel, utan sådana luringar som på agilitybanan. Det gick bra, tills vi hade 3 hinder kvar. Då drog hon in i fel tunnel. Det var 2 hopphinder efter varandra, sen skulle hon svänga tvärt tillbaka nästan för att gå in i en kort tunnel och bara 2 hopp in i mål. Då tar hon en böjd tunnel istället. Så då diskade vi oss där också. Idag hade hon bestämt sig för att inte alls lyssna på mig   .

 

Sen gick vi en snabb prommis innan vi började åka hemåt. På vägen hem så svängde vi in mot Färna och vi hittade lite pelargoner hos Pellispricken som hittade med oss hem. En del lite fler än andra. Jag köpte en stor kruka med rosenpelargoner. Jättefina! Och en minipelargon som heter Almost heaven. En av mina klubbkompisar köpte 3 pellisar, och en annan köpte 12, varav en i en stor kruka. Så då fick vi ett litet problem, hur skall vi få med oss alltihopa. Vi hade ju redan 3 hundar i bilen. Tack och lov så fanns det en takbox på bilen vi åkte med, för vi hade hundburarna och stolarna i den. Så min ena klubbkompis satt med sina stora kruka i knät, och jag satt med min stora kruka i knät. Lizzie fick dela sin halva av buren med en kasse pelargoner, och Birk fick dela sin halva av buren med ett par kassar. Sen hade vi en kasse med pellisar inne i bilen. Med lite vilja så går det med allt. Nu är det största problemet hur jag skall få dessa stackars pellisar och överleva vintern.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards