Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Bröllopsdag!

Av Marru - 4 september 2012 22:44

Jupp, det är idag det kom jag på helt hastigt och lustigt imorse. 13 år är det idag sen vi gifte oss i Torsångs lilla stenkyrka. Vilken härlig dag det var då. Inte alls som idag, utan det var soligt och fint hela dagen.  Så himla dåligt väder har det väl inte varit idag heller egentligen. Bara regnat lite, mest varit uppehåll.


Tränade lite lydnad med Lizzie ikväll, och det verkar ha gått troll i läggandet igen. Jaja, det skall bli intressant och se hur det går på tävlingen. Fast nu är jag ju egentligen inställd på att det går åt h-e pga domaren. Det är inte bara jag som inte gillar han, utan jag har ju hört flera som inte gör det. Inte bara av dom som är i samma klubb som han, utan även av andra från andra klubbar.


Denna bild gjorde jag för många år sen i en grupp jag var med i. Sista lektionen var att man skulle göra en egen bild och göra en tut på den. En tut är förkortning för tutorial, och är egentligen en beskrivning som talar om för en hur man skall göra. Idén till den här bilden kom jag på från en finsk tango. Den handlar om en kvinna som var ensam kvar på stranden, sörjande efter sin älskade. De hade nyligen gift sig, och direkt efter smekmånaden var han tvungen och åka tillbaka till jobbet som kapten på ett fartyg, som förliste i en storm, och han kom aldrig mer tillbaka.


 


Här har ni själva tangon.


 
 
Paula

Paula

4 september 2012 23:57

Grattis på bröllopsdagen, ni gifte er samma datum som min dotter, det var två år sedan idag.
Tack för upplysningen om pellisarna, då förstår jag..
Kramen

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

5 september 2012 01:49

Grattis på Bröllopsdagen!
Sa jag nyss på FB oxå, men säger det här oxå

Grattiskram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bettan

Bettan

5 september 2012 22:07

GRATTIS!!!!
Hoppas att det ska bli många många fler härliga år. Å även med solen på er sida =).
Tror att ni kommer lyckas bra i alla fall =) Å lägg inte din energi på den dommaren. Utan möt denne med ett leende & se denne som en bra dommare. Så kommer det att gå kanoners =)
Kramar om dig vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards