Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Jösses!

Av Marru - 8 mars 2013 22:45

Igår när jag åkte till träningen så åkte jag ju till Ica i Fagersta för att se om det hade memma. När jag var där så ringde jag till mamma och frågade hur många hon skulle ha. När jag sen senare på kvällen skulle ringa till henne och höra om jag skall ta med mig en idag när jag åker till henne. För dom var ju frysta, och då tinar den ju upp i bilen. Eller om hon ville ha dom nästa helg när jag åker direkt hemmifrån till henne. Men det gick ju inte komma fram till henne för det tutade upptaget. Jag trodde först att hon pratade med nån. Men det tutade ju upptaget efter en timme, och ännu senare så då misstänkte jag att hon lagt på luren snett. Funderade ett tag på om jag skulle ringa till hennes granne för att be henne gå över. Men tänkte att det är ju lite sent och de kanske sover. 

 

Provade och ringa igen på förmiddagen, och det tutade upptaget fortfarande. Då tänkte jag att jag kan ju ringa till hemtjänsten, de skulle ju till henne alla fall. Så jag ringde till dom och sa vem jag var och frågade om de hade varit hos henne än. Nej, det hade dom inte. Dom visste om att hon hade larmat men inte hunnit dit. Så jag sa att jag bara ville att de skulle säga åt henne att lägga på telefonen, att det går inte komma fram till henne. Då säger hon på hemtjänsten att mamma inte glömt lägga på luren, för hon har larmat. Det där med larmet var ju inget jag visste nåt om   . Det var ingen fara sa hon, det var nåt med toaletten eller nånting   . Men jag försökte säga en gång till, men hon har ju alla fall inte lagt på luren, ifall dom kunde säga det åt henne. Då säger hon att det är inte mamma som inte lagt på luren, utan det var jag   . Undrar nu hur  hon tänkte där. Om det var jag som inte lagt på luren, hur skulle jag komma på idén att ringa henne. Jag bör ju om jag ringer med en vanlig hemmatelefon tex lyfta upp luren för att kunna ringa överhuvudtaget nånstans. Men resultatet av denna diskussion var alla fall att ingen sa nånting åt henne. När jag skulle ringa innan jag slutade skolan för att påminna henne om att vi skulle till vc, så tutade det fortfarande upptaget. 

 

När jag kom till henne så sa jag direkt att hon måste lägga på luren. Då hade hon tydlingen glömt att trycka på knappen på telefonen. Hon använder ju högtalarfunktionen på telefonen för hon orkar inte hålla luren vid örat. Så istället så trycker hon på en knapp på telefonen. Men nu hade hon glömt och trycka på den när vi var klara. 

 

Sen visade det sig att hon för ovanlighetens skull hade haft mobilen på. Jag tänkte ju inte på att prova den för hon har den aldrig på annars när hon är hemma. 

 

I helgen blir det en härlig agilityhelg igen. Imorgon är det klass 1 tävlingar, då är jag ju bara funktionär. På söndag är det sista delen av Vintercupen. Då skall Lizzie och jag tävla.

 
 
Paula

Paula

9 mars 2013 10:31

Lycka till i helgen!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards