Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Slut på friden!

Av Marru - 27 april 2013 21:06

Nu har Jeri kommit hem, eller igår närmare bestämt. Just nu ligger han nedanför soffan bakom Mickis rumpa och har hans svans som kudde. Micki har alltid varit tryggheten själv. Så också även nu. 

 

Men om jag förut inte skrev nåt för att jag inte hade nåt att skriva om, så har jag däremot desto mer att skriva om nu kanske, men tiden räcker inte till. Missade ju tom Let`s dance. Så jag vet inte ens vem som åkte ut igår. Jag får nog gå till Mailis blogg och titta för det har hon säkert skrivit där. 

 

Igår när vi skulle åka så hade jag han i famnen. Han klöste som en katt, och jag trodde jag skulle få världens rivmärken över hela ansiktet och halsen. Sen åkte vi iväg och han skrek så hjärtskärande att jag tänkte säga åt maken att vi vänder om och lämnar kvar han. Men så lugnade han ner sig före Heby, och pep bara lite då och då fram till Sala. Sen var han tyst nästan hela vägen. Här hemma gick det sen bra. Får bara komma ihåg att inte ha han i närheten när jag håller på med maten. Vi har en hage bredvid makens säng pga att jag går ju i skolan under veckorna och åker tidigt. Dessutom är det bättre med plats på hans sida. Så vi la han i hagen vid halv tolv tiden igår. Jag satt mig på sängen bredvid, och han gnällde en del. Sen stängde jag persiennerna så att det var mörkt. Han gnällde lite fortfarande. Men sen gick jag ut. Han gnällde en stund och tystande sen. Sen sov han som en klubbad säl fram till kvart i sex i morse. Han reagerade inte ens när jag var på toa på natten. 

 

Idag var jag till Norberg på marknaden för att köpa lite grejer. Men jag gick bara igenom fort och hittade det jag ville ha. Dessutom så har jag köpt mina första foppatofflor   . Men jag tänkte att ifall man skall springa ut och in med valpen så kan det vara bra och ha. Jag har ju länge varit emot dom för dom är så gräsligt fula. Dessutom så har jag ju fortfarande lite problem med mina fötter. Det gör ju fortfarande ont på morgonen när jag går upp. Men det är inte alls lika illa som det var för ett par år sedan. 

 

Senare på dagen så tog jag Jeri ut på plan där jag brukar träna med Lizzie. Med oss hade vi en leksak, och vi kampade lite med den. Jösses, vilken fart det är i den killen. Vi får hoppas att farten sitter i. Jag kunde inte göra annat än stå och gapskratta när han gjorde kullerbyttor med sin räv, eller var det en ekorre. 

 

Efter att jag lekt en stund med han så tog jag Lizzie och tränade lite rallylydnad med henne. Vi skall ju faktiskt få tävla om ett par veckor. Egentligen skulle jag döma, men nu var det inte tillräckligt med anmälda. Så då fick jag stå över denna gång. Så då tänker jag passa på och tävla. Jag behöver ju två godkända resultat med Lizzie i avanderad klass. Fast vi har fortfarande lite problem med vissa moment på höger sida. Bara höger svängar och snurrar. Annars så håller hon sig bra på höger sida, och gör sidbytena bra. Efter det så stod Micki vid dörren och ville ut. Jag har ju nästan alltid när jag tränat med Lizzie tagit ut dom andra också en efter en. Först tänkte jag inte ta nån mer. Men så tog jag Micki så att han fick springa lite efter boll. 

 

Vet inte när jag har möjlighet att skriva nån nästa gång. Så jag bjuder på lite bilder. Här har ni då han. Gatefields Space Pirate "Jeri" . 

 

 

Vi har mamma Doris på första bilden. Tiken som fick mig att utbrista att jag vill ha en valp efter henne, trots att hon bara var 7 månader gammal då   

 

           

 

 


 
 
Gunilla

Gunilla

28 april 2013 02:16

Så fin han är Jeri.

När vi hämtade hem Mio från Viktoria i Juli förra året, så gick det hur bra som helst, Inte ett Vov eller annat ljud från Mio på hela resan hem till oss. Han satt så stilla och tyst. Gick jättebra att rasta Mio oxå, under resans gång, fast vi inte hade hunnit skaffa ngt koppel då. Han var så lugn och fin. Jag hade honom i famnen medans min sambo då körde. Gick hur bra som helst när vi kom hem oxå, bara det att mina katter undrade vad det var för en *filur* som vi kom hem med :)
Olika med hundraser kanske, vad vet jag. Är ju inte ngn hundmänniska direkt, mer kattmänniska.
Min sambo är tvärtom.
Alla är ju olika.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Paula

Paula

28 april 2013 10:50

Man kan bli valpsjuk för mindre...
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards