Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Agilitytävling i Sala mm!

Av Marru - 2 september 2013 00:25

Ja, inte var det lugnt denna helg heller   . Fast vet inte om jag vill ha det heller. Igår på lördag var jag till Karlstad och dömde en rallylydnadstävling. Idag har vi varit till Sala och tävla agility. 

 

Om vi börjar med agilitytävlingen. Det gick väl som vanligt idag. Maken var med för en gångs skull och tittade. Det är länge sen sist. Visserligen så var han på vår tävling i somras och tittade, men det är väldigt länge sen han har varit med när jag varit nån annanstans. Vi började med agilityklass och en disk. Det började bra, och jag slappnade väl av lite när vi hade kommit förbi slalomet. Efter slalomet så stod 2 hopphinder bredvid varandra. Man skulle hoppa över den ena direkt efter slalom, sen runt till nästa och sen mellan dom 2 hopphinder in i en tunnel. Men tydligen så hade jag luft armen för högt när hon hoppat över den andra, så istället för att springa mellan dom två så hoppade hon över den första en gång till, innan tunneln. Så då blev vi diskade. Maken tyckte att hon tog slalomet ganska snabbt. Tycker det är lite svårt att säga det när man är på banan själv. Tycker för det mesta att hon går snabbare än vad hon i verkligheten gör. 

 

Sen blev det hoppklassen. Banan kändes knepig först. Men sen när man stod vid sidan om och tittade så blev det lättare för varje ekipage man tittade på. Sen blev det ju till slut vi. Domaren hade gjort en liten fuling i början, som jag inte trodde skulle bli nåt problem. Men som höll på att bli det. I början låg det ett hopp och två tunnlar, nästan efter varandra. Det diffade mellan dom lite i sidled. Men man skulle alla fall ta första tunneln. Sen var det ett hopphinder som stod bredvid den första tunneln man skulle ta för att ta nästa tunnel sen. Lizzie drog mot den andra tunneln. Men jag hann få stopp på henne innan hon stack in huvudet i den. Sen var det ett staket, och på slutet av den så fick hon helt plötsligt syn på domaren, och ställer sig och stirrar på han. Fast maken påstod att hon tittade efter han. Jaja, vi tog ju oss runt alla fall men med över 10 sekunders tidsfel och en 11:e plats. 

 

Igår så var jag till Karlstad och dömde en rallylydnadstävling. En av mina kurskamrater från domarutbildningen gjorde också sitt praktiska prov där. Hon klarade sig, och blir nu färdig domare. Det var en till som också klarade sig av mina kurskamrater. Hon gjorde en kompletteringstävling av inofficiell variant för att få till det som fattades för henne. Så helt hastigt så blev det 2 nya rallylydadsdomare. Kanske man själv kan komma ut och tävla till slut. 

 

I fredags så var vi med mamma och tittade på lägenhet åt henne på Gläntan. Det är ett trygghetsboende. Hon ville ha en etta, och det fanns en etta ledig. Men när vi var där så kändes det bara neeeeej. För det första var det alldeles slitet, och skitigt. Trångt och på tredje våningen. Dessutom så var det lite knepigt och ta sig till det huset. Sen om hon skulle gått till restaurangen i det huset, så skulle hon behövt åka hiss dit också, för det fanns en trappa med ca 5 trappsteg där. Så maken ringde till Bärkehus och pratade med dom. Då fanns det 3 tvåor lediga också, varav 2 var i det andra huset. Dom 2 husen är ju sammankopplade med den där restaurangen. Men den ligger på samma nivå som den andra, så slipper man den där lilla hissfärden. Dessutom så fanns det en ytterdörr både på framsidan och baksiddan bredvid restaurangen. I det andra huset så fanns det bara en i gaveln, så man hade fått gå ganska långt från hissen för att ta sig ut. Men dessa tvåor var mycket bättre, så en av dom får hon. Men det var en annan person som hade förtur, så hon skulle först få bestämma vilken av dom två hon vill ha, så får mamma den andra. Så här kommer det bli mycket och göra i framtiden. Det mamma vill ha i lägenheten skall flyttas dit. Våra grejer skall flyttas till huset. Sen får vi väl börja rensa bort sånt som är överflödigt så vi får plats i huset också. Det finns hur mycket som helst. Förstår inte varför man måste spara på en massa saker.

 
 
Gunilla

Gunilla

3 september 2013 19:14

Hej på dig!
Det är nog så med en del, att allt ska sparas på. Så var min mamma oxå. När vi skulle rensa hennes lgh efter att hon hade gått bort, så fanns det hur mycket som helst att rensa ut från hennes lgh. En del tog vi ju hand om, men annars var det väldigt mycket som vi fick kasta, som hon hade sparat på.
Känns nästan som att jag har blivt så jag oxå, att jag spar på nästan allt. Blir som en vana kanske?

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards