Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Full rulle igår!

Av Marru - 4 september 2014 23:54

Igår så åkte Jeri och jag tidigt till uppfödaren, för vi skulle hälsa på fåren igen. Åkte igenom det brandhärjade området, och det såg verkligen obehagligt ut. Jösses, hade man inte sett det med egna ögon så skulle man nog inte tro att det är sant. Men det såg helt otroligt ut. 

 

         

 

Men vi kom till uppfödaren till slut, och där sprang det en massa goa valpar på gården. Så söta så att man hade velat ta med sig alla hem. Vi satt och fikade en stund, sen åkte vi till fåren. Först fick Jeri gå i lilla hagen med dom. Men han var mest intresserad av att äta. Kan ju säga att det inte blev nåt pussande igår på den fronten alla fall   . Så vi provade en annan taktik, och då fick han upp intresset. Ibland såg det tom ut som han försökte fösa ihop flocken när det var nån som stack från den. Sen var uppfödaren in till fåren med sina lite äldre valpar för att de skulle få bekanta sig med fåren. Efter det så gick vi in igen, och gjorde några vändor där inne. Men han behöver inte hålla på så länge för att han skall bli trött. Så vi åkte hem. Maken ville ju till Borlänge på bilbingon. 

 

     

 

Vi åkte först till Burger King och åt. Sen åkte vi till bilbingon. Var in och köpte våra lappar, och när vi kommer ut så ser jag min spelkompis. Hon och hennes man var där förra gången också. Så hon sa att vi skulle ställa vår bil bredvid deras. Deras yngste dotter var med också, fast med egen bil. Tiden går fort. För 15 år sen var hon brudtärna på vårat bröllop, och var bara 8 år. 

 

Så med andra ord, så firar maken och jag vår 15-åriga bröllopsdag idag.  Tiden går fort, och mycket har hunnit hända under dom här åren. 

 

Ikväll så har jag varit och tränat med Lizzie och Jeri. Fast jag tycker att vår träning inte blir mycket till träning nuförtiden. Maken kom dit senare för han tänkte träna lite agility när agilitykursen tog slut. Men då började dom plocka bort hindrena för plan skulle klippas imorgon. Men vi tränade slalom med 3. Ja, Clara fick vara med på ett hörn. Clara fick prova på lite rallylydnad. Maken hade med sig Farina också, inte kan man lämna henne ensam hemma som aldrig varit ensam. Hon har ju förut haft Micki som sällskap. Så Farina fick prova på lite också. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards