Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Agilitytävling i Västerås, dag 1!

Av Marru - 20 september 2014 23:27

Idag har Lizzie och jag varit till Västerås KK och tävlat.  Tänk att vi fick plats med allt i min lilla Dacia   .  3 kärringar, 3 hundar, 3 burar, 3 stolar, 3 ryggsäckar och så ett tält. Gick hur bra som helst. Men mycket beror på att jag har en mellanvägg i bilen, så 2 hundar fick plats där. Så hängde vi en bur på vardera sida om mellanväggen, och satt fast handtagen upptill med en påsklämma. Sen hade vi den största buren bakom ena framsätet, och tältet stod upprätt bakom den. Stolarna fick plats där också. Sen hade vi en hund bältad i baksätet, och ryggsäckarna fick också plats. Bara man kan planera så fungerar det mesta. 

 

Var ju lite orolig för banorna för vår klubbordförande som var dagens domare, sa i torsdags att vi kunde glömma fartträningen för det skulel bli mycket svängar mm. Men jag tyckte banorna var bra. Det är ju gungan och slalomet som är vår svagaste del. Slalomet kan hon gå hur snabbt som helst hemma på klubben när vi tränar. Men på tävlingen så är tempot kanske ungerfär hälften jämfört med träning. Gungan tvekar hon ju på lite på träning, men på tävling blir det ännu mer tvekan. Slalomet i första loppet gick relativt bra idag. Men så drog hon på sig fem fel på ett kontaktfält. Ändå så tyckte jag att jag var och visade med handen att hon skulle ända ner. Jaja, hon kom på 5:e plats alla fall och fick en fin rosett. I det loppet var det bara 5 som kom i mål   . Och nu kommer det där om, om inte om fanns....... Om inte om fanns och Lizzie inte dragit på sig fem fel på balansen så hade hon kommit på 3:e plats.

 

   

 

Idag var det 2 agilitylopp och ett hopplopp. Andra agilityloppet började relativt bra, men så gick hon ur slalomet en pinne för tidigt. Så vi diskade oss. Efter det tänkte jag bara köra på fart, och strunta i att visa ner henne nerför kontaktfälten. Så jag är inte riktigt säker om hon tog dom. För jag ville bara få fart på henne.

 

Sen blev det ett hopplopp. Starten var en sån som vi är väldigt dåliga på. Det är också ett sånt tillfälle där hon tappar massor av fart. Det är när det är 2 hopphinder bredvid varandra. Hon skall hopp över den första, en halv båge till nästa hopp, och sen runda den. Det är ett moment där hon går väldigt sakta. Jag hade tänkt göra det på ett annat vis där, och ångrar att jag inte provade utan tog det säkra. Alltså stå i mitten och visa henne runt bara. Just det går alltid sakta för oss. Jag hade kunnat ta det på ett annat vis för att prova om det skulle gå snabbare.  Ja, vi kom alla fall på 7:e plats. Återigen ett lopp där det var många som diskade sig. 

 

Imorgon blir det nya tag. Imorgon är det 2 hopplopp och ett agilitylopp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards