Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Agilitytävling i Västerås, dag 2 och Ikea!

Av Marru - 23 september 2014 00:03

Igår var det dags för den andra dagen. Dagen såg ut att bli finare än lördagen, trots att det utlovats tvärtom. Fast på lördagen så duggade det bara på eftermiddagen. På söndagen så regnade på riktigt. På söndagen var det en agilityklass och 2 hoppklasser. Agilityklassen gick ganska skapligt. Det är den där förbaskade gungan som ställer till det. Hon stod väldigt länge på gungan idag, och på det förlorade hon flera sekunder. Men annars så verkade det som om farten var bättre. Kom på 8:e plats i det loppet. 

 

Första hopploppet var jag ganska säker på att vi skulle diska oss. Det var ju ett ställe man skulle passera 2 ggr. Men fortsättningen var inte lika. Jag var nästan säker på att jag skulle glömma bort mig, och istället för att ta mot hopphinder så skulle jag skicka in henne i tunnel istället. Men jag kom ihåg det. Loppet gick bra i det stora hela, men lite långsamt. Kom på 15:e plats. Det andra hopploppet hade hon ganska bra fart. Men så missade jag att hon inte tog ett hopphinder på slutet. Var väl säker på att hon skulle ta det så jag visade för dåligt. Så där diskade vi oss. Men annars så var banorna väldigt roliga. 

 

Idag har jag anmält Jeri till hans första agilitytävling. Vi har ju tävling i klass 1 hemma på klubben nästa månad. Eftersom vi tävlar gratis på hemmaklubben så tänkte jag att det kunde vara bra och ta det som miljöträning. Han måste ju vänja sig vid situationen. Lära sig att han inte kan springa hur som helst, att han skall springa dit jag visar han. Han har ju blivit duktig på slalomet. Har ju slalom här hemma och vi försöker träna varje dag. På båda sidor. Önskar bara att jag hade kunnat träna upp konditionen mer. Men min hals vill inte det. Gjorde ett försök förra veckan, och kunde inte sova ordentligt på natten för det kändes som om jag inte fick luft och halsen kändes konstigt. Tog jag ett djupare andetag så fick jag en hostattack. Jag vill bli av med detta elände med halsen. Halsen har inte varit sig lik sen jag hade halsfluss för några år sen. 

 

Idag var vi till Ikea för att köpa en bäddsoffa till mamma. Tänkte ifall min faster och hennes man kommer på besök nån gång. Faster har ju kraftig astma, och tror inte den skulle må bra hemma hos oss med alla hundar. Sen har ju mamma pratat om att hon vill ha en bäddsoffa där hon kan ligga och titta på tv om hon vill. Nu så råkade jag se för ett par veckor sen att Ikea hade en bäddsoffa som såg bra ut och som var billig. Så i förra veckan så var mamma och jag och tittade på den. Det verkade bra, och var inte mjuk när man satt på den. Lätt och fixa till en dubbelsäng var den också. Så vi bestämde att vi hämtar en den här veckan. Så idag åkte vi dit då. Det var ju ett äventyr i sig. Vi brukar låna en rullstol när vi har mamma med oss där. Så även denna gång. Sen åkte vi upp till andra våningen och tittade på bäddsoffan, och bestämde färg. Vi skulle ha några bokhyllor hem också. Så jag gick till en i personalen och sa att nu har vi bestämt oss. Han fixade papper på grejerna. Sen gick vi och åt. Det gick väl bra. Efter att maken ätit skulle han ut och röka, och hämta en kärra för bokhyllorna. Soffan fick vi ju hämta vid varu-utlämningen. Vi hittade bokhyllorna utan problem, och sen till kassan. Där börjar cirkusen. Tänkte först skicka maken till en snabbkassa med kortbetalning. Men sen kom jag ju på hur värdelös han är på sånt, så jag tog tillbaka han till vanliga kassan. Men så var det nån där som ropade att om det är nån som ville betala med kort så fick dom gå dit. Så jag skickade över maken till den kassan alla fall, och sa åt henne som ropade att då får hon hjälpa han. Hon hade gjort allt. Enda han behövde göra var och trycka dit koden. Sen gick vi mot varu-utlämningen. Han bara babbla om att jag måste fylla i uppgifter för att få låna en släpvagn. Ja, sa att jag måste kolla hur långt dom har kommit med soffan. Nej, du måste fylla i uppgifterna. Men jag måste titta, tänk om dom är klara och börjar ropa efter oss. Nej, du måste fylla i gapa han bara. Han kunde ju inte göra det för man skulle göra det på en dator.  Till slut så var det nån som tog våra papper. 

 

Till slut så hade vi fått våra grejer och kört ut dom. Jag skulle sitta och vakta dom under tiden maken var och hämtade släpvagnen med mamma. Medan jag satt där så blev jag lite orolig. Tänkte att det kanske inte var så smart att skicka iväg han och hämta den. Förstår inte varför han blir så osäker när han är i en stad och kör och det är mycket trafik. Men det gick tydligen bra, fast inte jag satt bredvid och sa åt han vart han skulle köra. Sen började vi med att baxa i soffan i släpvagnen. När vi till slut fått in den, så såg jag en skylt om platta tunga paket. Så jag gick närmare och läste. Ja, då hade man om man tryckt på en knapp fått hjälp och lasta i. Vi hade bokhyllorna kvar och dom var tunga, så jag frågade maken om vi skall trycka. Nä, sa han. Har vi fixat det andra så fixar vi det här också. Då precis så kom det en karl och han pratade finska. Tydligen så hörde han till dom här som skulle komma om man tröck på en knapp. Så det blev väl lite babblande där och så lyfte dom i bokhyllorna. 

 

Sen åkte vi till Coop och handlade där, och efter det så åkte vi hem till oss. Lyfte av bokhyllorna, släppte ut hundarna en stund, fikade. Sen åkte vi till mamma. Där började nästa cirkus. Plocka ihop soffan. Men efter ett par timmar så var den på plats, och det blev så bra så. Vi får åka till mamma imorgon och flytta på lite andra grejer. Sen får jag åka dit på onsdag kanske och städa lite. 

 

Bokhyllorna får vi nog ta nästa vecka, så att vi till slut får nån ordning i gillestugan.. Vi tänkte ju göra bokhyllor själv. Vill ju ha bokhyllor på hela kortväggen i gillestugan. Men vi kom fram till att det blir nog billigare och köpa nya. Dom gamla har hängt med så länge så dom ser riktigt eländiga ut. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards