Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Äntligen!

Av Marru - 1 maj 2015 21:38

Äntligen kan man verkligen säga i dubbel bemärkelse. Jag var ju till vårdcentralen i onsdags, och fick örondroppar. Droppa en gång mitt på dan och en gång på kvällen. När jag vaknade på torsdag morgon så var det helt igenkorkat i båda öronen. Jag funderade lite, om det var så smart med dom där örondropparna. Men jag droppade alla fall i båda öronen på morgonen. 

 

Senare på dagen så ringde min mobil. Jag svarade, och hör bara nåt svagt mummel i andra ändan. Jag skriker "va" i telefonen. Hon förklarar en gång till, och jag hör bara en massa mummel och nåt om managment. Så jag säger en gång till "vad säger du"   . Personen i andra ändan måste ha trott att jag är knäpp eller något. Men jag hörde ju inget vad hon sa. Men så försökte hon en tredje gång, och jag hörde nåt om managment och sökt. Så jag fick förklara för henne att jag har lock för båda öronen, och haft det i över en vecka. Så jag fick ju koncentrera mig helt på telefonen för att höra vad hon sa. Men till slut så fick jag ju fram till att hon ville att jag skulle till Borlänge på en anställningsintervju. Vilket bra första intryck man måste ha gjort   . Senare på kvällen så började det släppa i höger öra av och till, och nu är den bra. 

 

Imorse var det då dags och åka till Västerås för årets första utomhustävling   . Äntligen kan vi vara med på Gurkhoppet igen. Ok, hade ju kunnat vara med alla fall, eftersom det var klass 2 idag. I normala fall så är det ju en klass 1 tävling. Men klass 1 går på lördag och söndag. Som vanligt med 2 agilitylopp ena dagen och 2 hopplopp andra dagen. När jag gick första banvandringen så tänkte jag att banan var hemskt lång. Hur skall jag orka springa den med min kondis. För varje ansträngning så bultade pulsen i örat med lock. Först var det ett agilitylopp, och banan kändes ju ganska enkel. Vi började och allt gick bra. Hon tog inte lång tid på sig vid gungan och slalom gick hon också ganska fort. Så vi nollade det loppet, och jag hörde när vi kom i mål att våran tid var nåt på 48 sekunder. Jag tänkte för mig själv att det blev säkert nån sekund tidsfel. Började titta i mobilen om dom hade live-resultat på. Japp, så jag skulle se efter vad vi fick i tidsfel. 0 fel stod det   . Va, fick vi ingen tidsfel. Nä, för referenstiden var på 49 sek. Vårat första riktigt nollade lopp på 2 år. 12:e plats räckte det till, för det var lika många nollor. Men spelar ingen roll för mig, för jag är så nöjd över att vi fixade tiden. Sen skulle vi över till hoppbanan. Den banan kändes också enkel, och inget slalom att oroa sig för. Vi nollade denna också, men fick 4 sek tidsfel och kom på 6:e plats.

 

Sen var det dags för andra agilityloppet. Började ju bra, hon gick bra över gungan denna gång också. Det var ju en likadan gunga som våran tävlingsgunga. Men vid slalomet så vart väl inte ingången den allra bästa, och hon hoppade över nån pinne. Men det struntade jag i och vi fortsatte. Därmed blev vi diskade. Sen var det dags för sista hopploppet. Återigen en rolig bana, och utan slalom även denna gång. Men nu började min ork tryta lite. Men vi tog oss runt nollade. Men denna gång fick vi 7.22 i tidsfel, och en 22:a plats. 

 

Så jag är nöjd med Lizzie lopp idag. Imorgon är det en ny dag, en ny hund och nya tag. Jeris första utomhustävling. Precis allt kan hända känns det som   .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards