Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Nu har det vänt!

Av Marru - 23 juni 2015 23:45

Ja, nu har folk festat och jublat över att det vänder och det börjar bli mörkare och mörkare igen. Jag var till klubben på förmiddagen på midsommarafton och tränade lite agility. Väldigt lite agility. Det blev en runda med Jeri och en med Lizzie. Vågade inte riskera mer med tanke på mitt knä som inte är så bra. 

 

På lördagen så var jag till lasarettet och hälsade på mamma. När jag skulle gå ur bilen så vred jag till benet på nåt vis, för det gjorde förbaskat ont i knät. Sen på kvällen när jag var hemma, så ringde mamma. Hon skällde ut mig för att jag hade lämnat henne där bland främmande personer, jag talade inte om vart jag åkt mm. Så jag frågade om det är medicinen som ställer till det. Jo, det var väl det sa hon. Jo, jag tänkte det. Att jag är ju inte skyldig och säga åt dig vart jag skall. Jo, det är du, sa hon. Hur länge skall jag vara här bland vilt främmande människor frågade hon. Ända tills du tar dig upp ur sängen utan hjälp och klarar dig på toa ensam sa jag. Så vi får väl se, om vi får fart på henne. Imorgon är det 3 veckor sen hon opererades. Om 2 veckor så är det tänkt att vi skall åka till Finland. Ja, vi får väl se hur det blir med det.

 

Förra veckan har det hänt lite grejer på byn. Det har dykt upp lite fina handarbeten vid ån. Det skall visst vara nån sorts protest mot dagens konsumtionssamhälle. Det fick bli en promenad ner till byn idag, så jag skulle få se dessa på nära håll.

 

                 

Senare på kvällen så åkte maken och jag till Säter. Dom har tisdagsträffar i Säterdalen varje tisdag under sommaren. Länge sen man varit i dalen sist. Det är ganska jobbigt och ta sig upp därifrån. Visserligen så finns det parkering längre ner också, men vi gissade att det skulle vara fullt. Så vi ställde bilen upp, och gick ner. På tisdagarna så är det loppis där och en massa jänkare, motorcyklar. Det var mycket fint och titta där. Mina favoriter var bubblorna. Alltså folkorna, cab. 3 st var dom, en gul, en röd och en metallic  blå. Den gula och röda var mina favoriter.

 

             

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards