Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Händer mycket hela tiden, full fart.

Av Marru - 31 juli 2015 21:31

Här har det hänt så mycket att man hinner knappt med själv. Ser att jag inte skrivit nåt mer sen förra veckan på torsdagen. Men fredagen och lördagen så var det klass 2 på Wasahoppet i Borlänge. Klockan var över 21 på kvällen när man kom hem. Då orkade man inte så mycket. Det var bara Lizzie som tävlade dom 2 dagarna. Det gick väl inte så värst bra. På fredagen sprang jag två agilitylopp med henne och Felix sprang ett hopplopp. Första loppet diskade jag. Mitt på dagen så var det hopploppet, och den diskade dom. Sen på kvällen så var det dags för det sista agilityloppet med Lizzie för mig. Jag tyckte hon hade bra fart, och jag sprang så fort jag kunde med mitt onda knä. Halvvägs på banan så skulle jag ha in henne i en tunnel, och hon var på väg in. Men jag måste ha gjort nån rörelse, för precis när hon skulle in, så vänder hon sig om, och fortsätter till nästa ingång istället. Ja, då vart vi ju diskade förstås.

 

På lördagen så skulle jag springa ett agilitylopp med henne och Felix skulle springa 2 hopplopp. Första loppet var direkt på morgonen, agilityloppet. Återigen diskade vi oss, i slalomet förstås. Samma sak var det med Felix och Lizzie. Dom diskade sig också. Men för övrigt så tyckte jag att Lizzie följde med han mycket bättre dom här 2 loppen. Hon spanade inte efter mig lika mycket som tidigare. 

 



På söndagen var man ganska mör. Hände inte så mycket här. På måndag morgon så var jag till Enköping med Jeri, för att få lära oss lite mer om bubblor mm. Maken däremot var hemma och var barnvakt. Felix småsyskon var hos oss, medans dom äldre barnen var med sin mamma på Gröna Lund. Tisdag var ganska lugn förutom att vi var på agilityträning på kvällen.

 

I onsdags var jag till Sälen och dömde rallylydnad. Det var tollarklubben som hade en officiell rallylydnadstävling samtidigt med sin tollarspecial. Det kändes lite overkligt när man tittade runt omkring och det bara var en massa tollare överallt. Jag föredrar ju collie   . Passade på att logga lite cacher efter vägen. Måste ju logga alla kommuner i länet, och nu fattas det bara 3, och dom fixar jag i september när jag skall till Mora och döma rallylydnad i 2 dagar. 

 

Igår, torsdag så var jag och tävlade med Jeri. I Tierp. Ibland funderar man om man är riktigt normal när man åker så långt i det vädret. Fast i slutändan så var det nog ganska bra att vi åkte. Trots att vi diskade oss i alla 3 loppen. Första loppet var ett agilitylopp, och det regnade under det loppet. Han började nosa mycket direkt vid start. Jag hade ju glömt och göra det jag gjort före start dom sista gångerna. Alltså att jag inte låter han nosa. Tog av han halsbandet och direkt så for nosen ner i backen. Men jag fick han med mig alla fall. Men slalomet gick han ur 2 pinnar för tidigt. Men jag brydde mig inte om att ta om, så vi diskade oss. Sen såg jag att han hoppade över kontaktfältet på balansen vid nedfarten. Jaja, börjar inte bråka om det med han. Han var ju med mig på banan alla fall. Synd var det när banan var så enkel.

 

Sen blev det hoppklass. Nu hade det slutat och regna så man slapp regnjackan alla fall. Lite mer avancerad bana som kändes rolig. Denna gång diskade vi oss också, vid slalomet. Trots att det bara var 8 pinnar. Jag tänkte att den måste han ju ta. Men gick ur före dom 2 sista pinnarna som förra gången. Vi fortsatte alla fall. Snart var det dags för sista loppet. Banan kändes bra, och jag bestämde mig för att prova ett bakombyte vid en tunnel. Tog dom 2 första hindren med han på min vänstra sida, och det var bara och skicka in han i tunneln och springa över på andra sidan. Vilket drag han hade i det loppet. Tänkte att nu måste det alla fall gå vägen. Sen kom det där förbaskade slalomet igen, och han gick ur som dom tidigare gångerna. Men den här gånge hade jag bestämt att han skall inte få komma undan med det. Så jag tog tillbaka han. Men innan slalomet så ville han gå in i tunneln igen, så då diskade vi oss. Men vi tog alla fall om slalomet, och denna gång så tog han hela. Sen körde vi resten av banan, och det kändes mycket bra. Det var ju bara och visa med armen vart han skulle. Behövde inte göra som jag är van med Lizzie, att man måste nästan fram till tunneln eller hindret. Utan det var bara och skicka han. Nu blir det mycket slalomträning här hemma. Varje dag minst en gång skall vi träna slalom. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards