Colliekompisarna

Alla inlägg den 15 mars 2015

WM!

Av Marru - 15 mars 2015 22:33

Visst ser det flott ut med WM   . Men det är väl inte så flott egentligen, utan det är bara Wästmanlandsmästerskapet förkortat till WM. Det var dagens tävling. 2 hopplopp och ett agilitylopp. Man var tvungen och få ett resultat från ett hopplopp och ett från agilityloppet för att kunna få ett resultat. Ja, det gick väl inte så bra för Lizzie, Jeri och mig idag. 

 

Vi började med ett hopplop idag, och Lizzie diskade sig där. Men jag kommer inte ihåg varför. Jeri diskade också sig där. Lizzie fick ju ett resultat i andra loppet, men Jeri diskade sig i den också. Tredje loppet diskade vi oss för jag glömde bort 2 hopphinder mellan slalom och mål   . Jeri diskade också den. 

 

Men mitt mål idag med Jeri var och visa tydligt. Tror tom att jag vart lite övertydlig ibland. Jag trodde att vi hade klarat ett lopp alla fall. Men han hade tydligen missat en pinne på slutet i slalomet. Men han har gjort väldigt bra lopp trots att han diskade sig i alla 3. Nu är det 2 veckor till nästa tävling för hundarna, och då blir det en officiell. För mig blir det tävlingar nästa helg. Vi har länskamp på klubben på lördag. En agilitytävling mellan Dalarna, Gävleborg och Västmanland, där dom bästa ekipagen tävlar i lag. Det är 7 i varje storleksklass från varje län. Skall bli spännande och se vilka som vinner i år. Västmanland har stora chanser med många bra i laget.

 

Sen på söndag skall jag till Flen och döma rallylydnad. Men nu skall vi först klara av morgondagen. Skall ju till käkkirurgen imorgon. Skall bli intressant och höra vad dom har och säga, och nervöst.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards