Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 5 mars 2016

Sportlov med geocaching och agility!

Av Marru - 5 mars 2016 19:46

Då har man varit ledig en hel vecka. Det har ju varit sportlov. Började med skottdagen och ett geocachingevent. Onsdag och torsdag så var Felix och jag till Stockholm och tog lite cacher. Det var skönt att bara vara och inte behöva bry sig om några tider. Bara gå runt och leta. Vi tog en hel del spännande cacher. Bla en wherigo, och en cache som låg nog på Gamla stans folktätaste gata. Sen blev det en trail på vägen hem också på söndagen. 

 

Idag hade vi då Vintercup, näst sista tävlingen. Det betyder att våren är på ingång. Det var 3 x agilityklass idag. Kändes som den här dagen var vår dag. Jag fick tävla med både Lizzie och Jeri idag. Eftersom det var meningen att Felix skulle varit med, så fick jag möblera om startlistan. Alltså starta sist med en hund, för dom hade starterna så nära varandra egentligen. Jeri var först ut idag. Banan kändes enkel, inga hinder som skulle tas från fel håll. Det var bara och springa på, och det gjorde Jeri. Vid ett tillfälle så höll jag på och glömma bort mig. Jag hade och välja på tunnel och A-hinder. Vart skulle vi???? Tunneln, då kör vi. Det räckte till ett nollat lopp, utan tidsfel också. Han kom på 6:e plats.  Lizzie sprang på hyfsat. Ett nollat lopp med tidsfel, räckte till en 7:e plats för henne. 

 

Andra loppet fick Lizzie börja. Där kom på hon 8:e plats. Jeri däremot diskade sig. Han bestämde sig för att ta ett hopphinder som låg rakt fram efter balansen. Lite taskigt av domaren att ställa ett hinder där   .

 

Tredje loppet, så var det Lizzie först ut igen. Hon gick ur slalomet, och jag tar ju inte om så vi diskade oss. Sen vart det ju bara pannkaka av allt. Hon sprang vid sidan om hindren. Kan ju vara så att jag inte tog det så allvarlig heller efter att vi diskat oss   . Man är ju inte riktigt kry. Har ju fortfarande hosta och är snorig. Sen var det Jeri alldeles sist, och jag hade bestämt mig att nu skall vi inte diska oss. Fast det var nära ett tag. Alldeles i början skulle han in i en tunnel, men i den bortre ingången. Fast han tänkte ta den som var närmast. Så jag stannade till och vråla i åt han. HÄÄÄÄR!  Tror Jeri blev så rädd att han nästan gjorde på sig. Han stannade till och tittade alldeles förskräckt på mig   . Men så kom vi ju fram till att han skulle i den andra ingången. Så efter det lilla stoppet så gick det mycket bättre igen. I det loppet kom han på 4:e plats med tidsfel. Det tog ju lite tid den där lilla oenigheten vi hade   . Så det kändes bra idag. Av 6 lopp, så blev det bara 2 disk. Nu är det bara och vänta på den officiella tävlingen om ett par veckor. Sen den 2 april så har vi sista Vintercupen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards