Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Agility !

Av Marru - 19 mars 2016 22:42

Det är en riktig agilityhelg för oss här igen. Ja, eller för Jeri och mig. Vi har officiella klass 1 tävlingar på klubben. Idag var det 2 x agilityklass, och imorgon blir det 2 x hoppklass. Jag kände mig riktigt taggad imorse när jag åkte till Norberg. Men man blev ju ganska snabbt tagen ner på backen igen. 

 

I första loppet så diskade vi oss redan vid starten. Däcket var ju första hinder, och istället för att hoppa däcket tog han däckramen. När jag ropade tillbaka han till starten, då fick han helt plötsligt lust att hoppa genom däcket......från fel håll. Så då bestämde jag mig för att fortsätta alla fall, så att vi fick testa balansen och gungan. 

 

Andra loppet kändes kanonbra i början. Men så kom vi till balansen, och där hoppade han av. Men jag fick ju han över balansen. Men sen blev det lite strul vid ett hopphinder, så vi diskade oss i det loppet också. 

 

Idag har Svenska collieklubben haft årsmöte. På årsmötet brukar dom dela ut en del priser, tex årets utställningscollie, årets rallylydnadscolle. Sen har dom också årets agilitycollie. Det var det enda jag hade skickat på. Kommer inte ens ihåg om Lizzie hade nåt godkänt resultat förra året. Vi kommer ju inte ut så mycket att tävla rallylydnad. På eftermiddagen så fick jag första meddelandet att Jeri fått nåt pris   . Vad var det frågade jag, men hon visste inte. Men jag skulle höra med hennes syster. Jo, Jeri hade fått pris och hon tror det var i agility. Men jag var ju inte riktigt säker om han blev årets, eller om det var nåt annat pris han fick. En till sa att han hade fått nåt pris och nån glasgrej. Nästa säger att han fick ett pris, men hon visste inte vad. En kom inte ihåg nåt alls om mötet   . Men nu har jag till slut fått det bekräftat att Jeri blev årets agilitycollie 2015   . Jag kommer nog inte kunna sova nåt på hela natten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards