Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 april 2016

Agilitytävling i Leksand!

Av Marru - 9 april 2016 23:55

Då var årets första officiella tävling på en annan klubb avklarad. Det gick väl lite si och så. Idag var det lite mycket att hålla reda på, men vi började alla fall med två klass 2 lopp. Lizzie började med hoppklass. Det gick inte så bra, hon missade ett hopphinder. Så vi sprang väl mest bara runt. Tycker det var lite tungsprunget i ridhuset. Det blev väldigt fluffigt och mjukt där hundarna hade landat efter ett hopp tex. Sen var det dags och gå över på andra sidan för agilityklass. Där gick det bättre, men om jag inte kommer ihåg helt fel så fick vi ett fel på kontaktfält. Men Lizzie kom alla fall på 9:e plats. 

 

Men efter det så satt cirkusen igång. Lizzie skulle springa ett lopp till i hoppklass, och Jeri skulle springa sitt första lopp i agilityklass. Hmmm...undrar hur detta kommer att gå. Men så fick jag höra att de kör banvandringen på klass 1 banan, och efter det klass 2 banan, och sen startar de. När jag precis hade börjat gå på klass 2 banan, så ser jag att dom har redan börjat på klass 1 banan   . Men dom skulle ju vänta tills banvandringen var klar. Nu fick jag bråttom, för Jeri hade startnummer 17 och han satt i bilen på parkeringen. Så det var bara och bryta banvandringen och fort till bilen och hämta Jeri. Han gick ganska bra, men i slalomet så gick han ur 2 pinnar för tidigt. Vi har ju inte kört på 12 pinnars slalom på hela vintern, utan bara på 10 pinnar. Men det var det enda vi fick, ja förutom tidsfel för vi tog om slalom. Brukar ju inte göra det, men tänkte att han måste förstå att alla pinnar skall tas den här gången också. Han kom också på 9:e plats i sitt lopp. Så fort med han till bilen och byta till Lizzie, och ett hopplopp med henne. Denna gick ju lite bättre än den förra. Men det var inte riktigt nån favoritbana för mig. Inte för Lizzie heller. Men hon kom ju alla fall på 15:e plats. 

 

Sen tänkte jag att jag tar Lizzie till bilen. Men upptäckte att jag inte hinner det, för sen var det dags för banvandring igen. För agilityklass 2. Direkt efter det vart det banvandring för hoppklass 1 också. Sen insåg jag ju efter klass 2 kom igång före klass 1, att det kommer ju krocka totalt för oss. Vilket det gjorde, för när jag var och sprang med Jeri, skulle jag varit på den andra banan med Lizzie. Men sånt brukar oftast lösa sig. När Jeri och jag stod och väntade på vår start, så måste det ha gått en hund alldeles framför oss som löpte. För helt plötsligt blev Jeri alldeles konstig. Han knorra upp svansen, och vädrade. Sen började han dra åt alla hålla. Jag försökte hålla han lugn. Det gick väl någorlunda. Men sen blev det som det blev. Han tog första hopphindret. Sen skulle han ta däcket, men där sprang han förbi och när jag tog tillbaka han så tog han däckramen. Nånstans i den vevan så han och hälsade på en hinderfixare. Länge sen han gjort det. Sen fick jag han och ta en tunnel och några hopphinder, och så skulle det hälsas på en till hinderfixare. Sen bestämde han sig för att nu räcker det för hans del, och började springa lite runt på banan. Får hoppas att han inte får för sig nåt sånt på vår första utomhustävling som blir sista april i Hällefors. Så det var bara och ta han och gå till buren. Hade ju tagit med en bur in för säkerhets skull ifall det skulle köra ihop sig. Ut med Lizzie, in med Jeri. Såg att dom redan hade kommit till nr 31 och vi hade 29. Så vi hade blivit flyttade lite längre ner. Hade ju varit och förvarnat om att det kommer nog att krocka. Det märktes att jag var stressad, för jag hade inte nå koll på hur banan gick. Men trots allt klarade vi oss nästan till slutet, men där tog det slut. 

 

Nu är det bara och vänta på nästa helg. Då har Lizzie tävling 2 dagar på raken, på hemmaklubben. 2 agilityklasser en dag och 2 hoppklasser den andra dagen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards