Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Vad tiden går!

Av Marru - 25 april 2016 23:43

Nu borde det verkligen bli skärpning här. Det är ju evigheter sen jag skrev sist ser jag. Men det har hänt mycket här som varit mindre roligt. Men nu tänker jag lägga allt det bakom mig. Men vi har alla fall fått en ny familjemedlem, en liten sheltie. Det grusade ju mina framtidsplaner lite. Hade ju tänkt köpa en collie från Finland om några år. Men nu vart det flyttat ytterligare några år framåt. Men söt som socker är hon våran lilla Jakita, eller Jackie som hon får heta. 

 

 

 

Vi har haft agilitytävlingar på klubben för drygt en vecka sen. Det var klass 2 tävlingar så den helgen var bara Lizzies. På lördagen så hade vi 2 agilitylopp. Där kom hon på 5:e plats i ett lopp, med drygt 2 sek tidsfel. I det andra loppet så diskade vi oss. På söndagen var det 2 st hopplopp. Där kom hon på 11:e och 14:e plats, med lite mer tidsfel. 

 

I söndags så var det Jeris tur och tävla. Men då var det rallylydnad, den första för i år. Vi saknade ju fortfarande vårat första godkända resultat i rallylydnad. Skulle vi få den nu, eller skulle vi få åka hem med skammen igen. Tänkte att det är hyfsat lugnt där med bara dubbla nybörjarklasser och fortsättningsklasser. Dessutom så har dom gott om plats, så jag hoppades på att det skulle vara relativt lugnt runt banan. Fast det kan jag inte påstå att det var. Alla fall när vi skulle gå första banan, så var det alldeles för mycket hundar i närheten av banan. Allting skulle ju spanas in. Men på nåt vis så tog vi oss runt. Det var mycket nos, men klarade mig från sträckt koppel. Jag kände mig lite besviken när vi gick av banan. Det hade varit så mycket strul tänkte jag. Men det gick bättre än vad jag trodde. Vi fick vårat första godkända resultat. 

 

När det var dags och gå andra banan, så haglade det precis innan banvandringen. Då tänkte jag "jaha, då var det kört" . När det är blött så nosar han ännu mer. Men det var lite lugnare runt banan nu. Fortsättningsklasserna var klara, och den andra nybörjarklassen var också färdig. Men precis innan vi skulle in på banan, så var han ju så klart tvungen och kolla in dom som höll på och plocka ihop på fortsättningsbanan. Men tack och lov så hann dom klart innan det blev vår tur att gå in på banan. Denna kändes lite bättre, och jag var ganska säker på att vi skulle fixa godkänt på denna också. Yes, Jeri gjorde poängrekort igen. 81 poäng hade vi kvar denna gång. Så äntligen har vi fått godkända resultat, och 2 st till och med. Så det kändes riktigt bra. Nu är det bara och hitta nån tävling som passar oss för att försöka få till det tredje. Men bara för det så har jag inga planer på att starta i fortsättning med han i år. Det får vänta till nästa år, eller om ens då. 

 

Nästa helg kommer bli spännande. Årets första utomhus agilitytävling. Skall bli intressant och se vad den unge herrn hittar på. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards