Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Mycket agility!

Av Marru - 22 maj 2016 22:46

Det har varit mycket agility på sista tiden. Har ju inte hunnit med och skriva om alla tävlingar vi varit på   . Efter tävlingen i Västerås så har vi varit ut på tävlingar 3 ggr. Den 14 maj så var det klass 2 tävlingar i Lindesberg. Dit var jag med Lizzie så klart. Där placera hon sig på platserna 6, 12 och 13. Plus att det blev en disk. Hon fick 5 hinderfel i alla fall en agilityklass. Hon hoppade över kontaktfältet på balansen   . Jaja, man får väl vara glad för det, för det betyder kanske att hon har lite mer fart nu än normalt.

 

Sen i onsdags så var vi på en klass 2 tävling i Falun. Det var 3 lopp där. Första loppet diskade vi oss, för hon drog in i en tunnel fast hon skulle hoppat istället. Hon lyssnade inte alls på mig utan bara drog. Nästa diskade vi oss för hon gick ur slalomet 2 pinnar för tidigt. Men jag fortsatte på som om inget hänt. Tredje loppet tog vi oss runt på, men fick ganska mycket tidsfel på och vi slutade på 8:e plats.

 

Nu i lördags så det då dags för Strängnäs cup. Det är en inofficiell tävling, så då fick Lizzie och Jeri tävla på samma tävling igen. Det är en lite rolig tävling på det viset, att även en långsammare, men hindersäker hund kan göra bra ifrån sig där. Det fick vi bevis på i lördags. Lizzie tog sig runt banan med noll hinderfel, men med lite tidsfel. Jeri tog sig också runt banan felfritt, och klarade tiden också. Tävlingen började ju med hopplopp, och efter det blev det ett agilitylopp. Lizzie klarade sig runt där också, men med tidsfel. Jeri däremot diskade sig direkt i starten. Andra hoppet skulle tas bakifrån, men han sprang rätt på. 

 

Den här cupen går till så, att först springer alla ekipage ett hopplopp och ett agilitylopp. Efter det så tas 10 ekipage ut som har haft bäst resultat i dom 2 första loppen. Det är sammanlagt 10 från alla 3 klasserna. I lördags så blev det 2 från small, 4 från medium och 4 från large. Lizzie och jag fick den sista finalplatsen. Så då fick hon och jag springa 2 lopp till. Först började vi med ett agilitylopp. Det gick bra förutom att hon fick en femma på ett kontaktfält på balansen. Hopploppet gick det sämre med. Hon hade bra fart, men sen skulle vi till slalom. När jag gick banvandringen så funderade jag hur jag skulle göra för att få ingången så bra som möjligt. Man kom ju från ett hopp, sen var det nästan helt om för att ta slalom. Med facit i hand skulle jag valt det andra alternativet. Att jag bara visar henne runt och springer på höger sida, och försöker fixa till hopphindret efter slalom. Men istället så gjorde jag ett byte, att jag skulle vara på vänster sida. När jag skulle byta sida, så stod jag ju vänd åt det hållet säcken var tydligen. Så damen drog ju rätt in i den, hur jag än ropade åt henne. Nej, in dit skall jag tänkte hon och drog. Så då diskade vi oss i det loppet. Så av dom 10 som gick vidare till finalloppet, så hamnade vi sist. Fast egentligen är det inte så illa. Vi kom på tionde plats av samtliga som startade där. 

 

Vi har också haft en rallylydnadstävling på klubben. Det en trevlig liten tävling. Om 3 veckor skall Jeri tävla i rallylydnad igen. Det kommer bli roligt. På samma tävling skall Jeris mamma starta för första gången. Jeris syster skall också tävla där. Ser fram emot den tävlingen. Skall bli kul och få vara ute och tävla tillsammans med andra Gatefieldare   .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards