Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 januari 2017

Vintercup igen!

Av Marru - 7 januari 2017 21:55

Då har vi haft en deltävling i Vintercupen igen. Vi har ju i år gått ner till 2 lopp per tävling. Det har börjat bli så många anmälda, att vi var ju i hallen till sent på kvällen ibland. Idag blev vi klara nån gång mellan 14 - 14.30 Tänk om vi hade haft en klass till, det hade blivit segt. Särskilt som det såg ut som om Lizzie frös lite. Hon har ju blivit totalt naken, har ingen underull alls kvar. Alldrig har nån av våra tikar haft så lite päls som Lizzie har nu. Vet inte om det har nåt med kasteringen och göra. Hon har väldigt kort stubb under magen, och byxorna bak ser lite konstiga ut när hälften av dom är borta. Så till slut så satt jag på henne dubbla täcken, Jeri fick klara sig utan. Men han har ju så mycket päls så jag tror inte han blev ledsen över det. 

 

Banorna idag var väl egentligen inte så svåra. Men tydligen var det många hundar som fick för sig att prova lite egna vägar och det var många som blev diskade. I largeklassen var det 12 av 26 som klara sig, och det såg inte bättre ut i dom andra klasserna. Det var många som i början, istället för slalom drog in i en tunnel. Fast jag kände mig inte så orolig över det. Började med Jeri, hopp, hopp och sen var det bara och ropa slalom, slalom och han tog ju det. Han gick jättefint. Enda strulet, eller strul och strul. Han var lite försiktig upp på balansen. Så han fick lite tidsfel i det loppet. Lizzie däremot, vilken fart hon hade idag. Hon var verkligen på hugget. Hörde när vi kommit in i mål tiden vi fick, och kom fram till att vi hade faktiskt klarat tiden. Ja, Lizzie gick faktiskt så bra att hon slog Jeri. Lizzie kom på 3:e plats och Jeri på 4:e. 8 poäng för Lizzie och 7 för Jeri.

 

Nästa bana tyckte jag inte var så värst klurig den heller. Trots det så var det bara 4 som klarade sig. Hur många starter det var vet jag inte för det var ganska många som hade strykit sig. Det var många som diskade sig mellan en tunnel och A-hindret. Hunden skulle efter tunneln ta ett hopp och sen över A-hindret. Där var det många som gjorde ett blindbyte mellan hoppet och A-hindret. Med resultatet att dom vända hunden ryggen, och tjong så var hunden i en tunnel istället för på A-hoppet. Men det var även många som inte gjorde nåt byte där som råka ut för samma sak. 

 

Jag skulle springa först med Lizzie, och det började bra med ganska bra fart igen. Men alldeles på slutet så var det slalom och hon gick ur en pinne för tidigt. Så det blev en disk för henne där. Jag hade flyttat Jeris start till senare, för det var bara 9 hundar mellan Lizzie och Jeri, och jag behövde hämta andan, få på Lizzie täcket och ge henne hennes belöning. Men det var så många som hade strykit sig, så i slutändan trots att vi hade flyttat ner Jeri så var det bara 7 hundar mellan dom. Så Lizzie fick klara sig utan täcke den lilla stund som var kvar. In snabbt med Jeri. Nu var balansen i början, och han gick på den lite bättre än förra gången. Men så hoppade han över kontakten och fick 5 fel. Annars så gick han jättebra. Så i detta lopp så diskade Lizzie sig, och Jeri kom på 4:e plats igen. Jeri fick ytterligare 7 poäng där. Nu dröjer det en månad till nästa Vintercup. Men nästa helg har vi klass 1 tävlingar både lördag och söndag. Det kommer bli Jeris sista start i klass 1. I februari startar vi i klass 2, vilket jag ser fram emot. Skall bli roligt och testa lite kluriga banor med han. Men vadå, det gör vi ju redan på alla inofficiella tävlingar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards