Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 september 2019

Dubbeldomare idag!

Av Marru - 1 september 2019 23:44

Idag har jag varit till Eskilstuna och dömt. Dvärgsnauzerklubben hade lite aktiviteter där idag. Det var bla utställning. Sen tävlade dom lydnad, rallylydnad och agility. Jag hade domarrollen i rallylydnad, så klart. Men så skulle jag också vara domare i agility   . HJÄLP!!!! Men jag tror att det gick bra. Men inget jag tänker fortsätta med. Tävlar mycket hellre. När jag kom till Vilsta i Eskilstuna så sken solen från klarblå himmel. Under tiden vi väntade på prisutdelning för lydnaden så gick vi och åt först. Kanongod mat! Fiskgratäng med potatis. Jag gillar ju det mesta med fisk. Så länge det inte är räkor inblandat i det   . Sen var dags för banbygge. Blev lite problem, för det skulle vara en lätt fortsättningsklass utan hopp. Men tydligen så var dom många som bara var i nybörjare, och dom protesterade. Men det var lätt fixat. Bara byta ut fortsättningsskyltarna till nybörjare, och vi var på banan igen. Visserligen så stämde inte banskissen längre. Men verkar som alla var nöjda med bara nybörjarmoment. När vi kommit halvvägs i klassen så började det blåsa upp rejält. Funktionärstältet låg ganska platt mot marken flera gånger. Det hördes lite muller en bit bort, och strax efter det kom regnet. 

 

Men lagom till agilityn börja så lugna det ner sig lite. Så vi fick byggt en agilitybana, bara hoppklass. Ja, det var en annorlunda upplevelse och stå där och vifta med armarna istället   . Men jag tror det blev bra det med. Men sen kom regnet, när vi skulle börja plocka ihop allt. När jag kom till bilen så kändes hela jag lite fuktskadad. Fast regnet hade lugnat ner sig lite igen. 

 

Men vilken tur jag hade att Bamses bollar var där och sålde. Beställde ju ett par örhängen som jag fick i veckan. Ett par guldörhängen med collie på. Hade ju ett par tidigare, men på den ena ramlade collien av. Jag kunde inte hitta den. Då för tillfället så gick det inte att få tag på nya heller. Så jag har mer eller mindre varit utan örhängen hela tiden efter det. Kan inte ha annat än hängande. Men så en dag upptäckte jag att hon fått in dom finska smyckena igen. Så jag skickade iväg ett mail ifall man kunde få tag på örhängen igen. Ja, det gick bra. Blev så glad när jag fick dom. Men det är ett litet problem med dom. Tydligen så har guldsmeden som gjorde dom föru sålt sitt företag. Den här nya som tagit över hade satt på hundarna fel. Förut så hängde dom så att huvudet var mot halsen. Men på dom här nya är det rumpan mot halsen. Jag skrev ett mail om det, och hon Jenny på Bamses ville att jag skulle skicka en bild så hon ser hur det ser ut. Men nu såg jag att hon var i Eskilstuna, så jag gick fram till henne och visade hur det såg ut. Hon skulle ta kontakt med guldsmeden i Finland. Jag åker och fixar dom jag har vid tillfälle nån gång. Men det var ju alla fall trevligt att träffa på Jenny i verkligheten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards