Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 december 2008

Av Marru - 26 december 2008 22:31

Har förresten fått en award från Sussie med jyckarna tre.



Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta,
inte upptagna av utmärkelser och själviskhet.
Syftet är att sprida vänskap.
Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar,
ju mer utmärkelsen sprider sig.

Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!!
Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare.
Lycka till! 


Så nu tänker jag välja 8 bloggar:


Viktoria (Gardenia Garden´s)

Kerstin (Pellispricken)

Bettan

Missy

Anki

Bodil

Reneth

Jill


Ja, dessa 8 får det bli denna gång.



Av Marru - 26 december 2008 19:01

Imorse när jag vaknade så hade jag ont i halsen och huvudet, och jag tänkte för mig själv. Nej, vi åker ingenstans, jag stannar kvar i sängen och sover. Men envis som man är, eller snål, har man betalat så åker man iväg om man så hade huvudet under armen. Men vi behövde inte åka iväg så tidigt idag eftersom jag hade anmält både Micki och Farina i bara 2 lopp, och dom loppen var efter det första.


Banorna var verkligen svåra. Men de gick att komma ihåg dom alla fall, men det fanns mycket ställen där det kunde gå fel. Farina hon ville inte alls idag, hon hade inte nå lust att hoppa. Så vi blev diskade på en gång. Micki, han var på hugget som vanligt. Starten gick bra för oss i första loppet, men sen blev det lite strul vid gungan. Han tycker inte riktigt om dom där kontaktfältshindrena dom använder i Fagersta. Dom har ju limmat grus på dom för fäste. Men han gick över alla fall på andra försöket. Trots att man gör banvandringen och planerar hur man skall göra, men med Micki är det bara och glömma. Han är ju så snabb så att de blir aldrig som man tänkt sig. Men klarade alla fall luringen vid makarontunneln. Hunden skulle ju in vid andra ingången till tunneln efter hopphindret. Där brukar Micki dra in på den första. Trorts att vi blev diskade så var jag nöjd. Förra året så rev han ju nästan varje hinder. Idag så rev han bara ett hopphinder.


I hoppklass så strök vi Farina helt, eftersom hon inte var på hopphumör så fick det vara. Maken sa att han skulle prova med Micki. Men Micki var för snabb för han också. Efter ett hopphinder när han skulle svänga åt vänster till nästa hopphinder så drog han rakt på mot en tunnel istället. Så de blev diskade på en gång. Så det loppet slutade kort för hans del. Vi sprang alla fall hela banan.


Nånting annat som gick bra var att jag fick Micki och gå slalom på fel sida. Alltså att han var på min högra sida. Det är den svåraste ingången i slalom, men den fixade vi. Jag brukar försöka undvika den ingången på tävlingar, men vi var ju redan diskade så varför inte passa på och prova, och det gick ju bra. Det var nog det enda som gick bra den här dagen.


Mellan loppen så passade jag på och träna lite rallylydnad med Lizzie på parkeringen. Bra och träna lite med störning när vi nu skall åka och tävla om ett par veckor. Skulle behöva komma in i ett ridhus och träna en gång, få se nu om jag får till det på nåt vis. Det är ju en miljö med mycket dofter som hon tycker om, alldeles för mycket. Annars tror jag vi klarar av 70 poäng i rallylydnaden, det är bara dofterna som kan ställa till det, och hästskiten *S*.


Nu längtar jag verkligen till sommaren när man kan vara ute och träna igen. Och slippa all denna småsten som hyresvärden använder för att vi inte skall halka där ute. Men vi behöver ju inte all denna småsten inne vid oss. Får gå och sopa upp småsten varje dag som hundarna släpar in.


Nu har jag anmält Lizzie och mig till en spårkurs över en helg, allmänlydnadskurs, och en agilitykurs. Kommer att bli en rolig vår. Sen beror det på vilka dagar kurserna går, om vi hinner med Hund i hand, vi har ju guldmedaljen kvar där.


Vi har förresten fått yngel i vårat akvarium. 5 st småfiskar har vi räddat undan. Tyvärr får vi ha dom i en burk med vatten över natten, får väl hoppas att dom klarar sig. Jag frågade maken före jul när vi var och handlade om vi inte skulle åka in och köpa en yngelbur. Nej, det skulle inte behövas sa han. Så med andra ord så får vi göra det imorgon *S*.


Nej, nu skall jag sätta mig ner och vänta på ett av mina favoritprogram. Körslaget, vilket börjar med ett 2-timmars program idag. Kommer ihåg första avsnittet förra gången, tyckte det var så otroligt bra. Fastnade för det programmet på en gång. Den här gången är ju några av mina favoriter med, tex Nanne, Robert Wells. Snart börjar en till av mina favoriter. Let´s dance. Så jag saknar verkligen inte jobbet *S*.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards