Colliekompisarna

Alla inlägg den 30 december 2008

Av Marru - 30 december 2008 19:09

Fick en massa länkar till olika tutar igår, och den här tyckte jag var så fin så jag var ju tvungen att göra den idag. 

 


Hann precis göra klar den när jag fick ett nysanfall, bara rinner i ögonen och näsan. Usch, hoppas att det här skall släppa snart. Inge roligt och gå såhär. Men jag tog alla fall en långpromenad imorse, men det gick sakta.

Av Marru - 30 december 2008 16:45

Här är det andra bandet som skall spela nyårsnatten. De har så många bra låtar så det är svårt att välja vilken som är favoriten. Gissa vem som kommer att vara i himmelen på nyårsnatten *S*.

Av Marru - 30 december 2008 16:35

Men imorgon är det den sista, och då på natten kommer det en konsert i FTV, och då får maken försvinna in i sovrummet och sova. Här skall det inte tittas på poker, utan på Popeda och Eppu Normaali. Yeeeesss.


Dessa har varit mina favoriter sen 80-talet. När mina kompisar skrek för full hals att finsk musik var värdelös, så skrek jag ännu högre att engelsk och svensk musik var skit *S*. Mina kompisar hade när dom var i tonåren en sån här hata allt finskt period, och jag skulle ju jämt vara motsatsen förstås.  Hade tom en som sa att hon skulle glömma finska språket helt, några år senare så fick hon jobb på förskolan bara för att hon var finskspråkig. Där ser man hur det kan gå. Jag däremot hade aldrig såna tankar, läste massor med finska böcker. Gick ju tom tolkutbildning på Fellingsbro folkhögskola, visserligen hade dom haft en brand där alldeles innan så vi fick gå i Örebro istället.


Men här är en av mina favoriter som jag skall lyssna på imorgon. Så har man nåt och vänta på.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards