Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Marru - 1 februari 2009 20:11

Nu har jag fått en utmaning som ställde till med lite problem. Men jag fixar det på nåt sätt. Utmaningen kom från Jill. Jag skulle ju för det första leta reda på sjätte mappen i Mina bilder, har ju inte så många där eftersom jag sparar allt på min externa hårddisk. Så då gick jag och tittade på den sjätte mappen i min externa, men då kom jag till mappen med bilderna som jag använder ibland till grafiken. Så tyvärr så blev bilden ganska tråkig.


Här är reglerna:


- Gå in i mappen mina bilder.

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.

- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.

- Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

Nu är det bara och tänka ut vilka jag skall utmana.


Mailis

Missy

Anki

Kerstin

Astrid

Susanne


Bilden är här nere, ingen aning vem som gjort den.

Av Marru - 1 februari 2009 19:27

Nu är jag lite nyfiken på vad för sort mat era hundar äter. Så därför tänkte jag göra en omröstning om det.


Våra äter färskfoder. Vi hade ett tillfälle då det åt torrfoder, men det var ingen favorit här hos oss. Vi började med Klass redan när Micki var valp. Men sen för ett par år sedan så vägde Micki så mycket att vi blev tvungna att börja fundera på vad vi skall hitta på. Så då började vi med Mera Dog light, och det fungerade bra. Men när vi fick hit Clara, hon var ju van vid färskfoder, och det var alltid problem med att få henne och äta. Farina tyckte inte heller att det här torrfodret  var mycket att ha. Sen såg jag att dom börjat sälja färskfoder i en hundvårdsbutik i Smedjebacken, så vi var ner och pratade med dom. Det verkade ju bra, så vi köpte hem en låda. Efter det är det ingen som har vägrat och äta. Maten försvinner i ett huj. Så numera äter våra hundar Bravo.


Hur gick det med den förra omröstningen då? Frågan var ju till dom som har flera hundar om de har alla i samma ras, eller om de har olika raser. Det var 32 som röstade. Av dom var det 43,8 som hade alla av samma ras, och 56,3 som hade olika raser på sina.

Av Marru - 1 februari 2009 15:47

Börjar känna mig lite stressad, har mycket att göra och lite tid. Eftersom jag måste lägga mig så tidigt ikväll pga morgondagen. Börjar få lite panik när jag tänker över busschaufförernas arbetstider. Hur skall jag hinna göra nånting hemma överhuvudtaget. Imorgon tex, skall jag sluta strax före 17, är inte hemma förräns en halvtimme efter det. Om jag skall börja lika tidigt på tisdag som imorgon, måste jag ju lägga mig senast kl 21. Under dom 3 timmarna på kvällen skall jag hinna med hundar, mat, disk och även kolla alla 200-300 mail som kommit under dagen. Det blir nog att hoppa av tubgrupperna, tyvärr. Men jag har ju tuber så det räcker och blir över. Till er som inte vet vad tuber är för nåt, så kan jag försöka förklara lite lätt. Det är motiv som man har tagit ut från nån bild, tex en hund som man har tagit bort bakgrunden på. Då blir det bara hunden kvar som man kan sätta in på en annan bild.


Men igår kväll så hann jag göra nånting alla fall. Få se vad jag hinner göra under kommande vecka. Men skall nog försöka få en dag ledig mitt i veckan

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards