Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Agilityträning igen!

Av Marru - 18 november 2009 21:35

Idag har jag fått vara hemma hela dagen, det var verkligen skönt. Har sovit ut ordentligt på morgonen, annars så har det varit precis som förut. Idag har vi varit till Norberg på agilityträning, och den här gången fick Micki följa med Lizzie och mig.

 

Eftersom dom högsta hönsen var borta idag så fick vi bygga banan bäst vi ville, och det gick väl ganska skapligt. Ja, vi hade ju fått en ritning hur banan skulle se ut. Men ingen av oss är ju vana vid att bygga banor. Jag har provat nån gång att bygga en bana efter nån ritning jag hittat.

 

Först körde jag med Lizzie, och det gick kanonbra. Finns inte mycket och klaga på den fronten. Sen med henne i bilen och ut med Micki. Han började skälla på en gång när vi gick in i hallen Skrattande. Banan började ju med ett hopp och sen en tunnel. Där i början var det lite problem med att få honom fokuserad på vart han skulle efter tunneln. Men när vi klarat av dom 2 första, så var det bara och ge järnet. Han gick kanonbra. I somras när vi var och tränade så kände jag att han inte var riktigt fokuserad på vad han skulle göra, utan att han hoppade hejvilt som han kände det. Men idag så gick han efter mina tecken.

 

Sen blev det en vända till med Lizzie, och en till med Micki. Sen tyckte jag att det fick räcka för våran del. Man känner sig alltid lite stressad när man vet att man skall upp tidigt dagen efter. De andra ändrade om banan lite och körde på annat vis, tror de bara flyttade siffrorna så att de körde banan tvärtom. Det fick vi nu inte prova på. Men nån gång blir det väl träning så jag inte behöver upp tidigt morgonen efter.  Jag var alla fall väldigt nöjd med båda två, kanske mest med Micki eftersom han inte har gått bra dom sista gångerna.

 

Ja, nu är det sängen som kallar snart. Skall upp tidigt och jobba imorgon, det är Ludvika som gäller resten av veckan. Sen på kvällen skall vi till kennelklubben återigen, då är det lydnad som gäller.

 
 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

19 november 2009 01:18

Förstår att det har varit skönt att vara ledig. Kul att det gått bra med vovvarna.
Lycka till och ha en bra torsdag!
Många kramar

http://bettan.lojdstrom.se

 
Reneth

Reneth

19 november 2009 10:13

Låter toppen. Bra träning att bygga banorna också.. Hoppas att det är sol och gott där du ska köra fram, så du slipper snö och slask
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards