Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Ledig idag!

Av Marru - 18 februari 2010 21:52

Idag tog jag mig en ledig dag, har varit med mamma till ortopeden. Det kan jag säga var en av dom mest onödiga läkarresor jag varit med om. Det enda vi fick höra var att dom kan inte göra nånting. Hon har ju långt gången ledgångsreumatism, och lederna börjar väl bli lite böjda åt alla håll.

 

Nu på kvällen var jag på årsmöte på kennelklubben, får väl bota min abstinens på nåt vis när det inte blir nån träning på ett par veckor   . Mötet gick bra, det var avklarat på 20 minuter. Sen var det dags för fika, jösses säger jag bara vad mycket bullar och kakor. Det var nästan 7 sorter .

 

Nu är det Claras tur att ha kennelhosta, hon började hosta imorse. Men hon hostar mycket mindre än vad Lizzie gjorde, eller det är väl inte direkt hosta, det låter mer som om hon harklar sig. Likadant som Lizzie gjorde.

 

Imorgon skall jag jobba igen, från morgon till kväll   .

 

Hörde på radion tidigare i veckan att i bara Dalarna så har det tagits fast över 1200 rattfyllon år 2009. Tänk vad mycket mördare vi har ute på våra vägar. För det är det dom är. När det händer en olycka med ett rattfyllo inblandat så för det mesta klarar dom sig undan med en skråma medan motparten blir invalid eller dör. Lite mer skrämmande blir tanken om man tänker att det finns lika många taxibilar i Sverige som det finns rattfyllon. Tänk dig sen hur många taxin du möter när du är ute på vägarna. Omvandla dessa taxibilar till rattfyllon. Det kanske vore en idé att införa alkolås i alla fordon. Nu har tom lärt mig hur man blåser i dom, fast ibland känns det som om luften inte räcker till.

 
 
Ingen bild

kopings-mailis

19 februari 2010 17:42

Hej Marketta!
Tittar bara in ,var så länge sedan. Våra besökare har minskat avsevärt på ett 1/2 år så vi får väl öka på dom själva.Eller vadå..kul ändå med en blogg...
Du föresten...funkar ditt "KATEGORIER" som är högst upp på bloggsidan.Min har slutat fungera när jag gör inlägg och kanske vill lägga Grafik under grafik t.e.x
Du förstår säkert!!
Kramis Köpings-Mailis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards