Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Fredag igen!

Av Marru - 16 april 2010 23:49

Undrar hur ofta jag har skrivit det som rubrik, fredag igen   . Men veckorna bara svischar förbi. Undrar om det är årstiden som gör det . Idag har jag varit till Smedjebacken och hälsat på hos mamma, skjutsat henne till apoteket och affären. Sen var vi en sväng till kyrkogården. Det är en ganska bedrövlig syn nu, kyrkogården alltså. Stenar som lutar än och det ena hållet och än åt det andra hållet. Pappas sten lutar för tillfället lite bakåt, och sen har den blivit sned sidledes också. På många gravar ser man lyktorna som har ramlat omkull, och gamla trista kransar och annat som nu ser mer ut som skräp. Vi har alla fall plockat bort allt sånt. Nu finns där bara ljungen kvar, och en kruka med penséer och pingstliljor.

 

Var hos mamma några timmar, sen åkte jag till grillen och hämtade mat på hemvägen, skulle ju inte hinna laga mat idag. När jag stod där och väntade så var det en pappa där med sin dotter och köpte mat. När det gick därifrån så sa han in i luckan att de kommer nog komma igen, för mamman satt fast i Egypten . Hon skulle ha kommit hem idag tydligen, men pga askmolnet så är det en massa människor som blivit kvar, och inte kunnat ta flyget hem som tänkt.

 

Efter att vi hade ätit så satt jag mig ner i soffan en halv timme, sen var det dags och åka igen. På cirkelträningeni Fagersta. Det märktes verkligen att det är fint vårväder ute nuförtiden. Vi var nog bara 8 personer där idag. Hoppas det blir tillräckligt i fortsättningen att dom inte lägger ner fredagsträningen pga bristande intresse. Inte nu alla fall när man äntligen har kommit igång igen.

 

Nu på kvällen så har jag lekt lite med mitt psp. Det blev en tavla efter en tut som en av mina grafikvänner i Målarboden har skrivit.

 

  

 
 
Astrid

Astrid

17 april 2010 07:04

Ja du man kan fundera hur många som blir kvar på olika platser
Jag såg en kvinna som förlorat sitt bagage i förvirringen och är nu i Paris tills allt är över
Men hon tyckte nog inte att det var så jobbigt och hade inget emot Paris
Ja det är väl tjälen som ställer till det med gravstenarna förmodar jag
Smart med löänken i facebook

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards