Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Mycket idag!

Av Marru - 29 april 2010 23:02

Idag har det varit riktigt svettigt, det har gått i ett nästan hela dagen. Först gick jag en morgonpromenad, vi var till Hagudden, systrarna och jag. Det tar alltid lång tid för oss är vi är där. De springer runt och jag tittar på dom när dom har roligt. När vi sen började gå hemåt så kom jag på en sak. Finns det nåt härligare än gå bakom vippande collierumpor. De har en speciell gångstil collie, och jag bara älskar den. Man blir så glad när man ser dom. Sen blev det frukost för mig, och mat för hundarna. En liten vilopaus, sen började slitet. Allas tassar skulle trimmas. Farina är den som är svårast, hon blir stel som en pinne och vill inget alls, knappt ens ligga. Men jag började med henne, passade på när hon låg avslappnad på soffan, så idag gick det ganska bra. Systrarna är lättast, dom kan jag snurra och vända på precis hur jag vill, dom blir inte stela som Farina. Micki är lite tjurskallig han också, men tom han kan jag lägga på sidan. Sen säger jag bara åt han att han skall vända på sig så då får jag han på andra sidan också.

 

Efter att tassarna blivit fina igen så blev det dags för en promenad. Man måste ju gå in dom nytrimmade tassarna   . Sen fick det bli en sväng till affären. Efter det åkte snabeldraken fram. Kan ju säga att det har blivit mycket lättare och dammsuga sen vi bytte bort hörnsoffan vi hade förut. Det tog ju lika lång tid att få ren den där soffan, som det tar och dammsuga hela lägenheten nu .

 

Sen var det dags och börja laga mat, och efter det så var det kväll redan. Så den här dagen har verkligen gått fort. Nu skall jag ta en titt om jag hittar på nåt roligt med mitt psp.

 
 
missy

missy

29 april 2010 23:26

Ja idag har det minnsans städats hemma här med, Man kan ju ha fint .. emellanåt iaf ;)

Hoppas du får en fin valborg

http://www.me-my-precious.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

30 april 2010 01:17

visst går dagarna fort när man har mycket att göra.
OM det blir fint väder i morgon, åtminstone uppehåll/ ska vi åka med på en s.k MC karavan eller vad det heter.
Ganska trevligt.
Man åker liksom i sicksack
Det är isf 2:a året i följd som vi är med och åker.

Ha en trevlig Valborg.
Du sa ngt om *Glada Vappen* i mailet på psp listan, jag frågade min sambo om han hade hört det ordet, och det hade han inte, sa han.
Han och föräldrarna är ju från finland.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards