Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Oj, vad tiden går!

Av Marru - 5 augusti 2011 09:46

Nu har det snart gått en vecka igen, men här har inte hänt så mycket. Vi är redan inne i augusti  , vart tog sommaren vägen. Inte har jag hunnit eller kunnat bada så mycket jag ville i år heller. Inte hann vi åka till Solvarbo och Dammsjön heller.


Var till mamma i måndags för hon skulle ta PK-värde. När jag kom till henne så står det en karl och klipper häcken    hos henne. När jag kom ur bilen så visade det sig att det var morbror som hade dykt upp. Snart kom mammas kusin också. De hade visst dykt upp dagen innan. Hon visste ju om att de skulle komma men inte när. Synd bara att de inte kom nästa vecka istället. Mamma hade ju tänkt att hon ev skulle åkt med dom till Nystad i Finland och hälsa på faster, sen att jag skulle hämta henne därifrån veckan efter. Men nu vart det ju inte så eftersom dom åkte hem igår, och mamma har tid till lasarettet nästa vecka. Men de fixade lite saker ute på tomten och huset hos henne. Var ju upp på en visit i onsdags, då stod morbror uppe på taket och gjorde rent där. Det är värst vad han har blivit energisk på gamla dagar. Han är ju 2 år äldre än mamma, och han är inte helt klar med husrenoveringen som han började med på 80-talet av mormors gamla hus som han numera bor i  . Kan ju säga att det finns en hel del där som är kvar och göra. Tex tillbyggnade han gjorde för bastu, toalett mm. Skall man på toa så fryser man om fötterna för man måste gå på kall betonggolv. Inne på toa finns det sen en plastmatta, men vägen dit är kall  


Annars blir det ingen tävling i helgen, skall vara funktionär på ungdoms-SM i Sala hela helgen. Men sen sätter det igång. 


14 augusti Mora agility

20-21 augusti Frövi agility

24 augusti Dala-Floda agility

27  augusti Lindesberg agility

28 augusti Sala agility

31 augusti Dala-Floda agility

3-4 september Kungsör agility

10 september Hofors agility

11 september Uppsala rallylydnad

17 september Dala-Floda rallylydnad

18 september Västerås Lydnad klass 1 x 2

25 september Fagersta agility

2 oktobber Frövi agility


Sen är det slut  , blir troligtvis inget förrän i mars igen när dom börjar sakta komma igång. Men förhoppningsvis skall våran klubb ha vintercup i vinter igen, så att man har nåt att se fram emot. Så ni förstår att efter en sån intensiv tävlingssommar så har man abstinens när det bara tar helt tvärt slut   


 
 
Ingen bild

Pia

5 augusti 2011 10:38

Kan ju förstå var din energi kommer ifrån! ha ha!! ;) Jisses vad du far ikring! det är tur du "måste " ta paus på vinterhalvåret! Själ såg jag att svenska hundklubben har valputställning i Surahammar i november. Försöker få hit min ena dotter som hjälp med Milou. Hon gillar ställa ut o har lovat komma. Men det brukar tyvärr komma en massa emellan när dagen är inne. Skulle vara kul att se lite vad han går för. Han är ju bara valp än så det kunde bli lite övning samtidigt.*S*

 
paula i pörtet

paula i pörtet

5 augusti 2011 11:07

Ska du till Finland nu i augusti? Du pratar ju i nattmössan, sommaren är ju inte slut än, hela augusti kvar och vissa år brukar ju även september vara nästan sommar...
Jag längtar till hösten, o även till vintern, knäpp som jag är
Ha en trevlig helg/Kram

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

5 augusti 2011 21:20

Jag och min sambo har pratat lite om att åka några dagar till finland. Kanske jag har berättat att han är från Finland. Får se om det blir av.
Har ju aldrig varit till Finland, men däremot har jag varit till Norge och Danmark, man aldrig finland. Det skulle vara kul att se hur det ser ut där oxå
Ha en trevlig helg.
Kram
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards