Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Agilitytävling i Mora!

Av Marru - 14 augusti 2011 21:59

Idag blev det en lång dag. Vi åkte hemifrån Lizzie och jag 5.30 imorse, kom inte hem förrän efter 13 timmar. Men det var det värt. Tror det var ett smart drag och åka till Mora istället för Märsta-Sigtuna och tävla. Fast vi hade ju kunnat ta båda, men det räckte med en tyckte vi. Tog ca 2,5 timme och åka till Mora, vi var framme ca en halv timme före banvandringen.


Tävlingen började med ett agilitylopp. Början gick ganska bra, men så kom vi fram till slalomet. Av nån anledning så började hon titta på nåt när hon var mitt i slalomet, så där gick hon ur. Men jag struntade i det, och fortsatte vidare. Några hinder senare kom vi till gungan. Den i Mora är inte heller den allra bästa. Hon sprang förbi, men jag lockade på henne. Sen var det bara några hinder kvar.


Nästa lopp var också ett agilitylopp. Där stod slalomet redan som hinder nr 2, fast i lite dålig vinkel efter hopphindret. Hon tog ingången bra, men mellan pinne 2 o 3 så gick hon ur igen. Men jag började inte tjafsa med henne om det, för det var alla fall 2 saker på banan jag ville prova. Det ena var gungan, hon gick bättre upp på den, men innan den slog ner så hoppade hon av. Det andra var ett ställe på banan där det hade behövts göra ett bakombyte. Men eftersom jag vet att det inte är våran grej riktigt, så tänkte jag att jag provar alla fall eftersom vi redan är diskade. Resultatet var att jag hade rätt, det är inte våran grej.


Kan säga att referenstiden var ganska väl tilltagen på båda loppen, så hade vi nollat så hade det säkert blivit pinne där. Det var inga largehundar som klarade agilityloppen, nåt av dom. Så i dom loppen vart det inga pinnar för nån.


Sen blev det dags för hoppklass. Där var slalomet näst sista hindret. Så jag tänkte att om vi fixar början av banan, så skall jag försöka köra säkert i slalomet. Det gick kanonbra. Jag gjorde en massa blindbyten och alla fungerade, vart tom ett på ett ställe där jag hade egentligen tänkt göra ett framförbyte. Det var efter långhoppet, när hon skulle hoppa tillbaka över ett hopphinder som stod bredvid långhoppet. Men jag såg att hon hade inte tillräckligt med fart, så jag tyckte det var bäst att jag följer med bredvid henne när hon tar långhoppet. Sen gjorde jag ett blindbyte där, för att ta henne över hoppet. Ja, det gick det också.  När vi kom fram till slalomet så hade vi inga fel, så jag saktade ner, och följde med henne i slalomet hela vägen. Tänkte att nu får vi inte släppa det när det bara är ett hopp kvar. Och vi fixade det. Hörde tiden som ropades, 40.21 Men visste inte vad referenstiden var, men fick höra sen att den var på 41. Det var inga som hade nollat före oss. Men min tävlingskompis trodde att det var några efter oss som hade nollat sig. Då tänkte jag att jaha, det blev ingen pinne idag heller då, eftersom det troligen bara var 5 st som skulle få en pinne.  Men när resultatlistan kom upp så visade sig att det bara var 2 nollade, en till och så vi. Så Lizzie kom på 2:a plats, och vi har fått våran allra första pinne i agility och det i hoppklass. Trodde jag skulle bli den svåraste klassen för oss att få det i. Trodde att våra chanser skulle vara större i agilityklass eftersom dom snabba hundarna missar ofta kontaktfälten. Men idag så var det mycket dom snabba hundarna missade. Eller om jag säger, det vart inte mycket rätt där  . Men det är inget jag är ledsen över, det var bara bra för oss.

 
 
paula i pörtet

paula i pörtet

18 augusti 2011 20:35

Grattis till pinnen från en som fattar nada!
Men huvudsaken är ju äran, och att ni tycker det är så kul!
Såg igen på FB om gift utlagt i Smebacken, nu stod det att det är gift utlagd i färs och att en hund redan hade ätit av den och hade fått åka till djursjukhus....
Nog borde väl tidningen ta upp det om det vore sant eller hur?
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards