Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Agilitytävling i Lindesberg!

Av Marru - 27 augusti 2011 19:36

Hahaha, rubrikerna börjar nog bli lite enformiga här i bloggen, det är agilitytävling här och agilitytävling där    . Men det är så det ser ut här för tillfället. Vi har jättekul, och det tror jag Lizzie tycker också. Hon ligger alltid i hallen när hon ser att jag börjar plocka grejerna. Hon ligger hon där och väntar på att vi skall åka iväg. Idag var vi då i Lindesberg. Jag var lite orolig hur det skulle bli med parkeringen där. Men vi hade sån tur att dom precis stängt av den andra infarten till klubben, så vi fick parkera vid den avstängningen. Så det var bara för oss att åka rakt fram när vi skulle åka hem   .


Vi började med hoppklass idag. Det var inte så många anmälda, tror det var 26 som startade eller nåt sånt. Lizzie hade kanonfart. Hon visar lite tendenser på att tjuvstarta, men det går ganska bra ändå vid starterna. I slalomet tänkte hon nästan gå ur men jag fick henne på andra tankar innan hon gjorde det. Så vi gjorde ett nollat lopp med 1,81 i tidsfel. Men det var bra att vi fick tidsfel. Vi kom ju på 5:e plats, och det var bara 4 som fick pinne. Då hade det kännts lite surt om vi nollat och fixat tiden och ändå inte får nån pinne. Då kan man lika gärna ha lite tidsfel  .


Sen efter en liten stunds väntan så blev det dags för agilityklass. Vi satt där vid stolarna och pratade och tittade när dom byggde banan, och vi tittade, och tittade och tittade. Men vart är slalomet sa vi. Det var inget slalom med   . Det har ju blivit en hel del officiella tävlingar med tiden, och aldrig har jag varit med om att slalomet inte varit med. Men nu var det alla fall så. Men alla kontakthindrena var med, så även gungan. Så blev det till slut vår tur att springa. Det var ett ställe jag var lite fundersam på, det var en böjd tunnel, sen ett hopp, och en kort tunnel efter det. Alla andra stod vid tunnelutgången för att visa över hindret och sen göra ett bakombyte vid den korta tunneln. Men det fungerar ju inte här. Så jag tänkte att jag provar att springa när hon är inne i tunneln till andra sidan av hopphindret, sen skicka in henne till korta tunneln. Och det fungerade. Sen var det några hinder och så kom gungan. Jag måste ha kommit lite för mycket mitt på gungan, för jag tror att jag sköt henne förbi gungan, så hon sprang ju förbi den. Eller om hon tänkte slippa den, det vet jag inte. Men vi fick alla fall en vägran där. Men så fick jag upp henne på gungan, och hon gick faktiskt på riktigt bra. När hon kommit över halva vägen så la hon sig ner på gungan och väntade på att den skulle landa ner, och sen sprang hon över. Det var faktiskt den bästa övergången vid gungan sen den oturliga tävlingen i Frövi förra året när hon hoppade av gungan innan den gått ner.  Vi får hoppas att det släpper, men man vet aldrig, det kan mycket väl komma ett bakslag igen. Det här var det första loppet där vi klarade av referenstiden med marginal. Den var satt på 49 sek, och våran tid var 46,81 sek.


Så jag är mer än nöjd med dagen idag. Imorgon är det dags igen. Undrar om man är riktigt normal     . Men roligt har vi ju.

 
 
Pia

Pia

28 augusti 2011 22:23

vad roligt! Det låter som ni är på G!! Det viktigaste är ju att få in säkerheten på hindren först tycker jag. Så man har en stabil grund. Sen inbillar jag mig att hastigheten kommer den med. Hoppas hon glömt den hemska tabben med gungan nu. Lycka till!! *S* Beträffande det där med klokheten så tror jag inte det finns nån sån hundägare;)
Kramisar!! Pia

http://www.mimsan04.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards