Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Marru - 2 oktober 2011 23:53

Idag har vi varit på agilitytävling, och det var egentligen Frövi BK som stod för den tävlingen, men den var i Kvinnersta som ligger strax utanför Örebro. Hade ju egentligen inte tänkt åka dit, för vi skulle ju bara få springa ett lopp. Men så vart jag övertalad och åka alla fall. Ok, var ju lite sugen på att åka också eftersom det är dåligt med tävlingar här under vintern.


Men så åkte vi dit då och sprang ett agilitylopp, och det gick ju.....inte alls skulle jag väl säga. Banan var ju ganska enkel på slutet, det var bara i början som det var lite struligt. Den började ju med 2 hopphinder som stod i vinkel, men det såg jag ju inte som nåt problem. Jag lämnade Lizzie vid start och gick på andra sidan hopphindret och kalla henne till mig. Efter andra hopphindret var det en tunnel och ett hopphinder till. Och det var efter det problemen kom. Efter det hopphindret var det slalomet, som stod i lite dålig vinkel. Men jag tänkte att jag håller mig på vänster sida hopphindret, drar henne bakåt lite så att hon kommer rätt in i slalomet på min högra sida. Ett annat alternativ hade varit ett framförbyte vid hopphindret, och sen ta henne på slalomet på min vänstra sida. Efter hopphindret så försökte jag då få med henne bakåt lite, men då tänkte hon ......aha, det står ett A-hinder därborta. Hon vill säkert att jag skall upp på den. Så dit sprang hon hur jag än försökte locka henne till slalomet. Så vi vart ju diskade där såklart. Det där var ju något som jag aldrig såg som ett problem när jag gick banvandringen. Jag är ju van vid att hon nästan aldrig tar några egna initiativ, utan hon springer dit jag visar. Utom idag då. Så det var våran tävling det.


Sen var det bara för oss och sitta och vänta medans dom andra sprang i hoppklass. Jag var ute och tränade lite lydnad med Lizzie, svängar, läggande, inkallning och ställande under gång.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards