Colliekompisarna

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Marru - 29 oktober 2011 21:14

Idag var det premiär för klubbens vintercup. Det är 6 inofficiella tävlingar. Varannan gång agility, varannan gång hopp, 3 lopp varje gång. Den som vinner får 10 poäng, sen räknas det ner till 1 poäng som 10:an får då. Dessa poäng räknas ihop och den som vinner hela cupen i varje storleksklass får ett presentkort.


Vi började den här gången med agilityklass. Det var 3 st roliga banor med mycket spring, och det kändes faktiskt ganska bra med springbanor. Alla banorna kändes otroligt bra, och jag tyckte Lizzie hade en bra fart. Fast första loppet diskade vi oss pga slalomet som var näst sista hinder. Hon tog ingången i slalomet bra, men sen blev det bara slarv. Hon hoppade över lite pinnar, men vi körde på med disk som resultat.


Lopp 2 kändes också kanonbra. Där var slalomet nr 2 och den gick kanonbra, och jag slappnade av lite. Kanske för mycket, för på slutet var det en böjd tunnel framför sekretariatet, och sen var det bara två hopphinder efter det. Då gjorde jag nåt fel där vid tunneln så hon sprang förbi tunnelingången, och mellan tunneln och skrivbordet. Så vi fick en vägran där. Men vi tog ju oss runt och kom på sjätte plats där.


Lopp 3 tycker jag var den bästa. Men återigen var slalom näst sista hinder. Ingången gick bra, mot slutet kände jag att nu fixar vi den, och så går hon ut 2 pinnar för tidigt   . Ja, det blev ju disk där också då.


Men 4 vintercupspoäng fick vi alla fall idag. Jag har inte några målsättningar att vi skall vinna cupen eller nåt. Men det känns alltid lite kul att få dessa poäng fast de inte räcker nån vart i slutändan   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards