Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Svammel!

Av Marru - 26 januari 2012 23:30

Har väl inget särskilt att skriva om idag. Ringde till Uppsala på eftermiddagen, tänkte att mamma skulle säkert fått komma till rummet då. Men där var telefonen urkopplad utan hänvisning. Då vart jag lite orolig, så jag ringde till numret jag fick när vi var där före jul. Tydligen så kopplar dom ur telefonen i samband med operationer. Det är ju bra tänkt, då behöver ju patienten inte betala för en telefon i onödan. Men jag fick alla fall prata med henne och hon verkade ok. Hon kom ju inte ihåg nånting, inte ens att hon blivit opererad. Men hon hade ju ett litet hål vid nästan sa hon. Hon hade inte fått nåt bandage runt huvudet som jag såg i måndags att alla hade. Jag frågade henne om hon var svart runt ögonen, ifall hon såg ut som en panda. Men det visste hon inte, hon hade väl inte fått se sig i nån spegel då än. Får väl höra hur det är med den saken imorgon när jag ringer. Kanske hon fått reda på när dom tänker flytta henne till Ludvika också.


Ikväll var vi på träning, systrarna och jag. Vi började med en timmes lydnadsträning som vi gjort dom senaste veckorna. Lizzie och jag tränade mycket linförighet. Sen skulle jag prova ett läggande under gång. Hon låg ju när jag vände mig om. Rakt och fint låg hon där. Fast jag visste ju inte hur snabbt hon lagt sig. Så jag säger åt dom andra och titta. Ja, då ställer hon sig varje gång. Vi fick visst till ett perfekt ställande, om jag inte hade kommenderat ligg   . Provade flera gånger, men hon stod varje gång. Så jag backa ett steg och träna ligg istället. Efter det så tränade vi lite apport, och hon tog den utan problem i munnen varje gång. Några hopp provade vi också.


Sen fick jag för mig att jag skall prova hoppet från lydnadstvåan. Upptäckte där att vi har lite problem med kommandot sitt. Att sitt och ligg skall låta så lika. Ja, den här gången så la hon sig så fint varje gång på andra sidan. Så avslutade vi med en platsliggning. Men den är det aldrig några problem med numera.


Efter det så byggde vi våra kortbanor igen. Så tog jag in Clara istället där. Hon var lite vimsig första gången. Hon lyssnar mycket bättre andra vändan hon är in. Ja, jag brukar ta dom 2 vändor var normalt. Men nu när Lizzie tränar lydnad också så blir det bara en vända rallylydnad för henne och 2 för Clara. Lizzies problem i rallylydnaden var stå efter sitt, och att stå stilla medans jag gick runt henne. Sen blir det lite knepigt med dom här vänstersvängarna i och med att vi har tränat så mycket vänsterhalter. Hon vill ju gärna slå ner rumpan i svängen, där får jag öka på tempot lite när vi tränar.

 
 
Annkila

Annkila

27 januari 2012 12:44

Halloj!
Du bara jobbar å jobbar :-) men det är säkert kul. Om jag orkade skulle jag nog hålla på mer.
Jaa varför fattar dom inte att dom ska sitta :-) Roffe är ganska bra men Rasmus lägger sig jämt, kanske beror det på matte, eller...?
Just nu jobbar vi på att dom inte ska anfalla tv:n på väggen. Vi har en bänk framför som blir väldigt sliten efter klorna men nu får dom gå ut i hallen när dom börjar. Det gäller bara att vara konsekvent och det är jag inte så bra på :-)
Hoppas du får en skön helg med dina kompisar!
Kram!

http://www.blogg.annkilas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards