Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Apportbocken

Av Marru - 10 november 2008 14:52

Idag fick jag Lizzie för första gången att ta apportbocken från golvet och lägga den i min hand. Som vi har tragglat med denna bock, ibland har det blivit lite längre uppehåll som denna gång. Men idag så började vi försiktigt med att hon fick ta den i munnen. Sen la jag den på golvet och satt och vänta på vad hon skulle ta sig till. När hon lyfte upp den så var jag snabbt där med handen och sa loss. Sen till slut så kom hon med den självmant. Återigen ett delmål avklarat, det går inte fort men det går framåt.


Inte mycket annat man kan träna, ute så vräker regnet ner. Riktigt tråkigt väder. Ja, vi skall ju träna på att stå fint också inför kommande utställningar.

 
 
Anki Enbom

Anki Enbom

10 november 2008 18:23

Det är ju huvudsaken att det går frammåt :)Förstår att det blir svårt att träna allt för mycket dagar som denna. Här har det blåst som f*n och regnat lite emellanåt.
Men det gör inte så mycket för jag har mest slappat vid datorn efter helgens slit.
Roligt att du norpade listan. Alltid skoj att läsa. De där finska svordomarna lät intressant *s*
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Cina

Cina

10 november 2008 18:58

Härligt att det går framåt, trägen vinner heter det ju!
Ja du detta hemska väder är inte alls kul....usch o fy!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

11 november 2008 08:05

Duktig Lizzie:-) Kul att läsa din utmaning.
Ja, detta skitväder är inte att leka med.
blåste och regnade som attan här igår..
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Reneth

Reneth

11 november 2008 12:26

När vi skulle få King att ta apporten fick vi stoppa den i munnen på honom och starta honom snabbt som bara den och så fick han dra en raksträcka över agilityhindren. Funkade kanoner för honom. Min Iddi klickar jag så att hon tar apporten. Härligt att din hund tog den nu :) Nu ska jag kopiera din lista.

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Helén

Helén

11 november 2008 16:07

Heeij.. joo, föreläsningen var skitkul å intressant.. 6 timmar som gick så förbenat fort..hehe
Guu, så duktig hon e Lizzie.. de är ju de där me å stressa fram lugnt, man är nog liiiite väl för snabb å rusa fram i träningen, tyvärr.. jag e nog likadan..hmm.

Hoppas de blir skoj me den kursen.. låter myzigt iaf.

Ha en jättefin kväll..nu ska jag försöka göra nåt å käka..kram på dej å lurvtrollen.. Helan å 4beningarna..;-)

http://helanshala.blogspot.com

 
Ingen bild

helan

11 november 2008 19:35

nepp, henne släpper vi inte långt.. hon ska allt sköta mamzen å papzen sen..hehe.
Tur jag har 2 kockar å krille som går matlagn.kurs perfekt! Varför får inte jag sitta på soffan me fötterna uppe oftare, de undrar jag, nepp, näven i bordet.. tror jag ska börja me de..hehe. Nu har ju jag matat dom i 20 år minst, nu e de deras tur.. najs. Kram på dej, å duu, tur de går saktare efter nattskiften å köra hem, usch, jag försöker me sakta in på farten, å nu lär de ju bli halt inatt, de har ju frysit på lite..trist. kram på dej. Helan.

 
Eva

Eva

11 november 2008 19:48

Nee, det var ju ingen höjdare för dig med tanden.. Jag äter inte polkagrisar alls. Utan bara de mjuka kolorna som riktigt smälter i munnen:-) Annars hade nog mina tänder ramlat ihop som ett korthus:-) "fniss"
vänta du det blir säkert snart pengar av det. Vi slängde i lite pengar då och då i en glassburk. så det blev 2.700:- i den. Ja, de pengarna satte vi in till dottern för ett tag sedan.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

12 november 2008 00:05

Mmmm, men på träningen var det hundar som for runt i kopplets längd och vrålskällde när andra var inne på banan och körde kombinationer, det var det som var lite störande....................

 
"Bettan"

"Bettan"

12 november 2008 15:18

Va kul att det går framåt, med bocken också.
Det är nästan som att bli miljonär, när man får hundarna att göra som man vill.

Kramis jamis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards