Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Vinter

Av Marru - 7 december 2008 00:01

Tog med mig kameran imorse när jag gick morgonpromenaden. Eftersom jag var ensam hemma så tog jag en promenad med Lizzie och Clara först, gick samma vända och såg all snö så jag bestämde mig för att ta med mig kameran när jag gick med Micki och Farina. Det har kommit så mycket snö, få se nu hur länge det får ligga kvar. Så nu får ni se på lite snöbilder från Dalarna *S*.

 


 


 


Micki och Farina passade på att busa lite med varandra när inte småtjejerna var med.



För en gång skull sitter Farina snällt och poserar, ingen tegelvägg idag.

 




 
 
Anki Enbom

Anki Enbom

7 december 2008 00:03

underbart vackert :)
Så mycket snö har jag inte sett på flera år...Måste vara när jag var hälsinge-bo *s*
Vackra kort iaf
kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

7 december 2008 10:10

Men så mycket snö.
Vilken fotograf du är. Kanonsnygga bilder!
Hos oss skiner solen och det är ju härligt, och snön lyser med sin frånvaro..
Kram

http://shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot

 
Bodil

Bodil

7 december 2008 17:18

Underbara bilder Marketta, jag hade gjort bakgrunder till vintergrafik av dem.
Ha en fin kommande vecka.
Kram Bodil

http://www.loggboken.info

 
Cina

Cina

7 december 2008 21:15

Oj så mycket snö ni har, rena rama vintern!
Det är fint när snön är alldeles vit!

Kramen från en mycket hes Cina

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

7 december 2008 22:37

Heeij.. guu, så fina dina gosisar är.. härligt me så mycket snö för nu e de ju juuuul snart, då ska de vara vitt.. eller hur? Vi har också ganska mycket snö.. har inte tagit nån bild ute än, inte landskapsbild iaf.. men de får bli nu i veckan då jag är ledig.

Joo, jag var in å läste lite på den sidan.. guu, så hemsk.. jag GILLAR INTE den nya varianten på schäfer, inte alls.. har inte hört nån som gillar den heller.. FATTAR INTE att de ska behöva avla sönder en sån fin å stabil ras. Snart far väl psyket på dom me.. skulle inte förvåna mej...huvva.

Nee, tacka vettja den gamla hederliga raka varianten.. den har jag..mina gooa småskitar..hehe.

Hoppas allt är bra annars? Hoppas man får gjort en hel del i veckan nu, då man är ledig.. men de är ju alltid en massa måsten. kram på dej.. pözza på småtrollen me.. Helan.

http://low2biastar.blogspot.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

7 december 2008 23:17

*fniss* Det är lustigt att inte karlar ska förstå sig på psp :)
Känner igen det där med att visa animationer *s*
Min sambo ser måttligt road ut då...
Hoppas du haft en trevlig advent
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Reneth

Reneth

8 december 2008 00:57

Vilka sköna snöbilder som du tagit. Här i Småland är det snöfritt..
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Reneth

Reneth

8 december 2008 18:35

Jag ska kolla med dem som var där. Jag har bara koll på att Chis bror (samma föräldrar tidigare kull) blev BIR, men han är Such, Nuch, så han tog ju inte Certet. Bless bror tog CK i unghundsklassen, och placerades 4,a bland hanarna, så det måste finnas två emellan dem och en av dem var förmodligen från Sable Shade's och han heter Timo, men han tog inte heller certet, så kanske att den hunden som ni kände kom två och fick det. Bland tikarna var det ingen som fick BIM och inget Cert delades ut där. Återkommer kram Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Anna

Anna

8 december 2008 20:02

Å, så vackert med så mycket snö, här är det barmark och jättegeggigt............

http://www.freewebs.com/solhem

 
Reneth

Reneth

8 december 2008 22:19

Så här blev det i Mittelringen Stora Stockholm. BIR Such, Nuch Champex's Toblerone "Brunis" Bhkl 1. Bhkl 2 Sess Miros Shadow " Kotten" Cert och Championat, Bhkl 3 Sable Shade's Daydream Secret "Timo" CK, Bhkl 4 Cefeus Boromir of Gimli "Hydro" CK

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Reneth

Reneth

8 december 2008 22:45

Haha det är vår Bless mamma Sess Miros Phoebes kullbror. Han var i Stockholm och fick en 1,a i ÖKL och blev sedan placerad som ÖKL 3, så då var han inte med vid bästa hane utnämningen. En trevlig hund är det om han är minsta lik sin syster.
Kram
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Gunilla

Gunilla

8 december 2008 23:07

Hej Marketta!
Jag testar igen här då:)
Var här i går och skulle hälsa på, men när jag skulle sända iväg meddelandet så stog det: Kunde inte hitta sidan, så det kom förmodligen inte fram då :( ?
Iaf så skrev jag ungefär så här: att min Mamma har ju oxå spelat dragspel i sin ungdom. Hon spelade lite till husbehov eller vad det heter. Jag tog ju hand om hennes dragspel efter att hon gick bort för snart 10 år sedan och har funderat på att lämna in det för lagning eftersom en tangent inte fungerar som den ska. Men jag vet inte, jag kan ju inga noter ändå så varför betala för det när jag ändå inte kan spela så det låter ngt;(
Skulle ju vara roligt, men jag får tänka på det.
Jag har ju ALLTID gillat detta fina instrument i flera år. Man blir så GLAD när man är inne på din hemsida, där du har lagt in dragspelsmusik :)
Kram så hoppas jag att detta går iväg sedan!
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Eva

Eva

14 december 2008 07:52

Åhh, vilka fina bilder. Så vackert med en massa snö. Vad fint hon poserar för dig Farina.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards