Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Akvarium - dag 2

Av Marru - 20 december 2008 18:29

Jaha, då var alla stenar tvättade till akvariet, och den är fylld med vatten. Fick med en rot och en sten också. Men vi skall nog till Västerås imorgon och handla. Skall titta efter lite växter, kanske en rot till. Kanske fastnar det med nån mal också. Kommer ihåg att i det förra akvariet vi hade så fanns det  2 rötter, några stenar, ett halvt skeppsvrak, och en del växter. Fiskarna behöver ju lite ställen och gömma sig på. Så här ser den ut idag.



Det är så skönt med den nya kameran, räcker med att ta ut minneskortet och sätta i datorn för att kunna se bilderna, behöver inte hålla på med sladdar.


Annars har vi varit till brukshundsklubben och tränat lite med hundarna. Tycker Lizzie har blivit kanonbra, men hon blir lite störd av andra hundar fortfarande. Särskilt om det är nån av dom andra i den egna flocken som är på plats. Men det blir väl bättre med tiden.


Nu tog jag tid att börja med kålrotslådan. Har skalat kålrötterna, och dom kokar i kastrullen just nu.


 
 
Viktoria

Viktoria

21 december 2008 09:46

Våran kålrotslåda finns i frysen. Ska smaskas på julafton. Det är inte jag som gjort den utan min finska vänninna, Patricia.
Det duger inte med vilken morotslåda som helst utan det ska vara gjort med det finska receptet....Nåja recept och recept, visst fick jag receptet men inte blev den så god för det...så nu har Patricia gjort den för andra året i rad. Det sitter i fingrarna säger hon.
När jag ser ditt akvarium så väcks så många minnen till liv. :-) Jag hade akvarium, flera stycken, för många år sen, närmare bestämt 30 år sen...herregud var har tiden tagit vägen? Något mer rofyllt får man leta efter. Så vackert och saltvattenakvarium är inte så tokigt det heller.
Så klart att jag var koncetrerad på "avel":-)
roligast var faktiskt cykliderna som stoppade in ungarna i munnen och spottade ut dom igen. Och svärdbärarna och Black Molly och guppisarna fick ju levande ungar, men jag kunde inte förstå varför dom skulle äta upp dom på en gång.
Så klart att jag då skaffade ett baby akvarium.
Och jag hade ett akvarium i badrummet....borrade ett hål i väggen, förde ut sladdarna....så jag kunde köra pumpen och ha ljus....bästa kvinna klarar sig själv:-) men det var nog inte såååå förståndigt....
Hur som helst badade jag och njöt av akvarielivet.



http://shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot

 
Anki Enbom

Anki Enbom

21 december 2008 17:28

Kommer att bli jättefint det där.. Ser jag det.
Har sjäkv akvarium. är så rofyllt att titta på, även om jag tror att kissarna gillar det ännu mer. Är ju rena biografen för dem *s*
Kraam

http://ankiskatter.blogg.se

 
Missy

Missy

21 december 2008 17:57

GRATTIS. du har vunnit tröstpriset som är en ögonskugga från Nivea. om du säger din adress så skickar jag ögonskuggan omgående

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Ingen bild

missy

21 december 2008 18:49

Ja festen vart lyckad verkligen så det va så roligt, men idag har det vart mindre roligt fnissar ;) .Vinsten läggs på lådan imorgon

 
Cina

Cina

21 december 2008 21:47

Ohhh detta kommer att bli kanon fint när det är klart! Är sååå himla rogivande med akvarium...

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards