Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Akvarium - dag 3

Av Marru - 21 december 2008 18:57

Idag var vi till Västerås och handlade, och då tog vi en sväng förbi vid Hundman. Köpte 4 växter till akvariet, och så följde det med hem 8 fiskar hem. Det blev 4 black molly, en hane och 3 honor. Sen blev det 4 platy också, samma sak där, en hane och 3 honor. Så nu är det bara och sitta och vänta på små fiskbarn *S*. Sen köpte jag en till rot, fast den vill bara flyta upp på vattenytan, så jag fick nästan dölja hela roten under stenarna, få se om den suger i sig och blir tyngre. Annars får jag väl fråga nästa gång när vi är in vad man skall göra med den, om det inte är nån av er som läser som kan tipsa om det. Så såhär ser den ut idag, litte fattigt fortfarande. Men man kan inte ta allt på en gång, växterna i bakgrunden är såna som växer på höjden. De hade inte så många lågväxande växter och välja på för tillfället.



Nu måste jag börja lära mig hur jag får bra bilder på fiskarna också, gjorde ett par försök men de blev inte så bra. Vilket ni kan se *S*. Vadå, ser ni inte???? Nej just det, de var så dåliga att de gick inte att visa här. 


Sen försökte jag leta efter vinterstövlar med dragkejda på sidan, men det fanns inga. Hittade bara 2 par, men de var alldeles för smala i lästen. Man har fått så konstiga fötter efter att gått omkring i dom där skyddskorna med stålhättor i 7 år. Vad skönt det vore om fötterna kunde återgå till det normala nu, men tyvärr så gör dom nog inte det. Förbi är tiderna när man gick omkring in högklackade pumps.


Jag vann förresten ett tröstpris i tävlingen hos Missy, jättekul. Tack för det säger jag.


 
 
Anna

Anna

21 december 2008 21:47

Aha, ett akvarium, det som är så himla vackert.

http://www.freewebs.com/solhem

 
Cina

Cina

21 december 2008 21:52

Men se där jag ser in blackmolly iallafall....till höger om pumpen....så du är nog inte så dålig på att ta bilder på fiskar...Hahahaha

Ja man får nog ta lite pö om pö när det gäller fiskar o tillbehör.
Jag tror att roten måste få ligga o suga till sig vatten!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

22 december 2008 13:21

Ett litet tips kommer här (ang roten)Lägg den i blöt i tex en hink i ett dygn ungefär.Kanske behövs lite längre, men det märker du :) Då slipper du att den flyter upp och att vattnet blir gulfärgat. Hoppas det var till ngn hjälp..Ja, visst är det trist att g ut och jobba natt. När man vet att de andra är hemma och myser. Håller med dig om att det känns extra tungt då. Grattis till tröstpriset.Själv läste jag det för sent så jag hann inte vara med denna gång..
Kramizzar
Anki

http://ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards