Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Träning i ridhuset

Av Marru - 8 januari 2009 21:58

Fick ju före jul reda på att klubben hade fortfarande träning vid ridhuset, fast det vid ett möte jag var på sas att det inte skulle bli nåt för det var för dyrt. Men det var tydligen nåt missförstånd. Så ikväll var Lizzie och jag till ridhuset för att träna. Det var inte många där, men det spelar ingen roll, huvudsaken att vi fick träna lite. Ok, det är väl kanske lite väl lite och träna en gång i ett ridhus före en tävling men nu är det som det är med den saken.


Har alla fall kommit fram till att jag måste jobba otroligt mycket med henne för att få henne att inte gå med nosen i backen hela tiden. Så jag tänkte göra så att jag gnider in fingrarna ordentligt med korv innan jag skall in plus  att Lizzie skall få smaka på några korvbitar innan det blir våran tur att gå  in. Man får ju inte ha med sig korv in på plan, men om fingrarna luktar korv, det kan dom väl inte göra nåt åt *S*. Eller ännu bättre, kanske skulle ta några Mamma Scan. Sen får vi väl hoppas att vi får gå en stund där inne i ridhuset så att hon får vänja sig lite. För det gick mycket bättre för oss när vi varit inne ett tag och hållt på.


Så ikväll så har vi tränat på en hel del rallylydnadsmoment. Sen körde vi en vanlig inkallning, och den gick kanonbra. Hon satt snällt och väntade tills jag kallade in henne, hon började inte lukta på backen. När jag ropade på henne så sprang hon raka vägen till mig som hon skall. Det var lite av det vi gjort idag.

 
 
Bettan

Bettan

9 januari 2009 03:27

Ojojoj, vad du står i och har kul. Jaa du, det gäller att klura ut något smart...hihihi

Jag önskar en trevlig helg.

Stora kramar

http://bettan.lojdstrom.se

 
Sarah

Sarah

9 januari 2009 07:39

Sorry att jag inte kunnat svara, internet har varit SÅ trögt o haft så mkt o fundera på. Japp, The King är min husgud, har såklart koll på hans dag :)

http://www.thiindra.blogg.se

 
Astrid

Astrid

9 januari 2009 09:16

Jag kollade på nästet salt /senadrag och fick upp magnesium så det kan nog stämma.
Ska bli kul att se alla bilder i utmaningen.

http://www.astridla.com

 
Anna

Anna

9 januari 2009 10:52

Luktar ju jättegott i ridhuset.
Tack och lov är ju Pyton van vid "andardjurlukter" så han blir inte så störd, men jag ser ju på en del andra vovvar *fniss*

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
Jill

Jill

9 januari 2009 11:43

Kul att du tränar på! Jag ska träna idag en stund, men bara kort och intensivt då Kid kommer att vara ganska trött då han har varit ute så gott som hela dagen... Dvärgarna är och pimplar nu och jag ska snart gå dit jag med till isen och hoppas på lite fina kort!! Underbar dag är det och det känns som vår i luften!Syns på Måndag med leende på läpparna ;)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Helan

Helan

9 januari 2009 12:45

heeij.. så kul å vara där å träna.. vi har me ett ridhus man får hyra, för typ en hundring/timme eller så..
vi har varit där förut nångång.

Men duu. jag har samma problem me min Bianca.. hon är mest me nosen i backen.. hon älskar å dofta, tror hon skulle passa som sökhund eller nåt sånt.

Guu, jag vill me börja träna dom igen, de har varit såå dött på den fronten ett tag nu, valp-perioden å allt kring de har tagit mycket tid.. åsså dessa jäkla kalla dagar.. men nu är de väl bättre..hoppas jag.

Nee, vetdu, jag handlar bara tidningar då de e nåt speciellt.. jag har haft härliga hund, å nån annan sån där hundtidning förut.. nu är de hundsport, bruksklubbens tidning åsså schäferhundklubbens.. men de tycker jag nästan att jag behöver ha.. där står ju allt.
men vi får se.. kanske jag bara har kvar hundsport i slutändan, de e ju ändå ganska mycket me 3 hundar å alla tidningar.. man får dra gränsen nånstans.
Sen får inredningstidningarna komma på senare plats.. inte lika viktigt. Nog för att jaghaft såna me, å köper nån ibland, men de är bara då det är nåt speciellt..

Nee, nu ska jag kasta in lite jäst i bunken.. ska göra lite bröd.. ORKAR JAG??? nee, men jag måste.. har slutttt.. kram på dej, å voffsarna. kram helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

9 januari 2009 14:00

Kul att du kom på något med vovvsing lycka till. Och granen åkte in igen för vi har ingen snö i dag den försvann nästan lika fort som den kom :-) Så idag är faktiskt solen framme.
Jag har en fråga hur gör man för att länka om du lägger en bild ta din tavla om du vill lämka till något hur sjutton gör man då jag lägger ju ut hela adressen nu HM
Kramen Susanne

http://www.rosor.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards