Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Tävling

Av Marru - 10 januari 2009 18:59

Idag var vi på rallylydnadstävling i Uppsala. Det var Uppsala hundvänner som hade den. En del tycker att det är en lång väg att åka på en tävling. Men det är så dåligt med rallylydnadstävlingar i våra trakter, så man får ta det som ligger närmast till hands. Ridhuset tävlingen var i var kanonfint, alldeles nybyggt.  Jag tog in Lizzie en tid före så vi provade hur det gick med koncentrationen. Det gick jättebra när vi tränade. Titta vad hon tittar på mig *S*. Fast där tränade vi inte, jag försökte behålla kontakten med henne tills det skulle bli vår tur att gå in. Vi var ju nummer tre i turordningen.



Ja, så var det med den kontakten- Sen blev det våran tur att gå in på banan, och där försvann den kontakten. Hon var helt ointresserad av vad jag höll på med, nosa på backen, skyltarna och konerna. Jag fick locka och pocka för att få henne med mig. Jag var alldeles genomsvettig när vi äntligen kom i mål. Nånting som är positivt, domaren hade skrivit i protokollet "bra positivitet från föraren". I slutändan så hade vi 53 poäng kvar av 100.



Men man kan kanske inte begära så mycket, det var ju bara våran andra tävling. Andra gången vi var i ridhus också. Men nu när jag vet att det är ridhusträning den här vintern tänker jag åka dit fler gånger och träna. Då hoppas jag att nästa tävling går bättre. Jag skulle också behöva skylthållare så att hon vänjer sig vid dom också. Koner har jag ju redan hemma.




 
 
Maria

Maria

10 januari 2009 23:08

53 är ju jätte bra!
Lajka skulle kanske få 3 max *haha*
Det hon är bäst på är att inte lyssna för 5 öre och sova på rygg i soffan *fniss*

http://rostebos.blogg.se

 
Helan

Helan

11 januari 2009 11:29

heeij.. joo, jag tyckte me att Nanne gott kunde fått vara kvar. Men nu e ju iaf Erik kvar.. de e huvudsaken..:-)
Men guu, hon var ju jätteduktig Lizzie..hon har ju iaf visat att hon kan.. viljan finns tyvärr inte där varje gång, de har jag märkt på Lowiz me, men jag vet att hon kan.. bara hon vill.
Nu e jag ju ingen som tränar flitigt me mina tjejer.. tyvärr. Bättre lycka nästa gång ska du se, det är ju bara er 2.a gång.. de blir säkert kanon nästa gång.

Hoppas ni har de bra åså.. jag ska iväg å köra mamma på lasarettet, hon ska besöka sin granne. Ha de bra.. kram på dej. Helan mfl.

http://helanshala.blogspot.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

11 januari 2009 16:52

Håller tummarna för att det går bättre och bättre för var gång. Det gör det säkert ska du se. Det ser så himla kul ut när man ser dina bilder. Nu stundar lite vila innan sista nattskiftet för denna gång. Har varit dåligt med bloggande och promenader. men lite har jag hunnit idag i alla fall.
kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Eva

Eva

11 januari 2009 20:09

Hon är allt duktig min favvo vovve:-) Lilla Lizzie tittar ju så fint.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Eva

Eva

11 januari 2009 20:11

Jisses, jag har ju helt glömt av utmaningen ju:-( Hmm, är väl helt senil..
Måste ju ta tag i det.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

11 januari 2009 20:53

Det var väl jättebra för att bara vara den 2:a gången.

Lycka till!

Kvällskramar

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards