Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Rallylydnadstävling!

Av Marru - 1 juni 2009 19:24

Igår var vi på rallylydnadstävling i Säter. Skulle skriva om det redan igår, men tyvärr så var det nåt strul med bloggen. Jag hade skrivit en hel radda redan men när jag skulle spara blev det nåt strul. När jag senare försökte logga in på sidan så kom jag bara tillbaka till inloggningssidan igen.


Men det var inte mycket att skriva om. Lizzie är fortfarande alldeles för nyfiken på omgivningen, det får vi fortsätta och träna på. Första tävlingen vi gick förra året i Dala-Floda hade vi 64 poäng, andra tävlingen i vintras i Uppsala hade vi 52 poäng kvar. Ja, och igår i Säter hade vi bara 41 poäng kvar, ja ni ser ju vart det lutar. 4 tävlingar till så är vi nere på noll *S*. Men sen kan det ju bara gå uppåt efter det.


Annars var banan kanonenkel. Alla dom momenten dom vi tränar på flera gånger i veckan. Men vad gör man när allt är så intressant, tom konerna fast vi har koner när vi tränar hemma. Fast vi har ju ingen som står bredvid och tar kort som det var där igår tex. Men det är bara och fortsätta och kämpa.


Efter tävlingen så åkte jag och hälsade på en fd jobbarkompis från tiden vi jobbade på Esse. Hon och hennes familj bor i Säter, hon har uppfödning på hästar, eller ponnys. ESÅ stuteri heter hennes stuteri men tyvärr så har hon inte sin hemsida kvar nå mer. Annars hade ni kunnat gå in och titta på hennes fina hästar. Det är så kul när man har träffat så mycket gamla jobbarkompisar på sista tiden.


Sen när jag åkte hem så i Smedjebacken så tändes en lampjävel i den där förbaskade bilen igen. Då ringde jag till maken och sa att snart åker det här bilhelvetet till skroten. Är det inte det ena så är det det andra. Nu på några månader var det först startmotorn. Vi fick tag på en ny, ja då gick ett bromsrör av. Det fick vi fixat, ja nu började en lampa lysa "check engine". Det var samma lampa som började lysa för några år sen. Sen fick vi byta en del grejer vid motorn, det kalaset gick på några tusenlappar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards