Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Underbar dag idag igen!

Av Marru - 1 juni 2009 20:16

Idag har det återigen varit en underbart solig dag. Kanske lite för varmt för vovvarna, men de får hålla sig i skuggan om det blir för varmt. Har inte gjort så mycket idag, tränat lite med vovvarna ute på gården. Jag har ju kommit på hur jag tränar in inkallningen med störning på Lizzie och det går ganska bra nu. Jag började med en boll på snöre, det är en av favoriterna. Jag la den på marken, sen gick vi förbi den när hon var kopplad. När hon försökte ta den sa jag nej. Hade en till likadan boll i beredskap i handen, så fort hon lät bli den som låg på marken så lekte vi med den jag hade i handen. Sen kopplade jag loss henne, och gjorde samma sak. Gjorde det några gånger tills hon helt struntade i bollen på marken. Sen gick jag över till inkallning, men hade fortfarande bollen på marken. Gjorde inkallningen så att hon blev tvungen att springa förbi bollen som låg på marken, och varje gång hon kom till mig utan att ta den bollen så blev det bus med den andra. Sen blev det paus över natten. Började idag med att repetera dessa övningar några gånger, sen ropade jag till maken att han skulle komma hjälpa mig. Så gjorde vi en inkallning, maken ställde sig ungefär i mitten. Jag ropade in Lizzie, maken kastade iväg bollen mitt framför näsan på henne. Hon vred bara lite på huvudet efter bollen men sprang fram till mig. Numera struntar hon i den andra bollen också, utan hon vill bara ha godis.  Detta är ett moment i guldprovet i hund i hand.


Ett till moment är godisförbud med okopplad hund. Det har vi också tränat på idag. Sen är det vanlig inkallning på 25 m avstånd. Platsliggning 3 min. Hopp över hinder, slalom med lös hund, sitta kvar i bilen och föraren går runt bilen, visitation. Tror det var alla momenten i guld, och jag tänkte försöka mig på att göra det provet imorgon. Det är visserligen en gång till kvar av hund i hand, men man vet ju aldrig om jag har jobb nästa vecka. Imorgon har jag inget så då tänkte jag passa på och göra ett försök.


Blev för övrigt väckt strax efter 5 imorse, min mobil ringde så jag tänkte direkt att det måste vara från Swebus att de ville att jag skulle jobba. Tänkte först inte svara för jag hade tittat på en deckare nästan till ett på natten. Men sen tänkte jag att svarar jag inte i mobilen så försöker dom på den andra telefonen istället, så jag gick och svarade. Jo, det hade fått ett akut sjukdomsfall. Men han ville att jag skulle vara på plats 5.20 Jovisst, det är ju bara 3 mil mellan Ludvika och Söderbärke *S*. Dessutom var det bara 3 timmar så han fick jaga vidare, och gick och la mig igen. Tror nog det är bäst och försöka komma i sängen senast 24, ifall att dom ringer ut en på morgonen. Det var andra gången dom ringde sådär på morgonen, och båda gångerna hade jag tittat på en deckare.

 
 
Helan

Helan

1 juni 2009 21:53

Heeij.. ok, så de bidde ingen resa upp, men de hinns ju säkert nångång.Men ni har ju så mycket utställningar där neröver hela tiden, så vi får ta tillfälle i akt å åka på de få vi har, som är stora iaf. Blir himla spännande.

Så de bidde inte huset heller då.. de e bäst du vrider sakta men säkert om skaaalen på guuben, så kanske han ger me sig..hihihi..hoppas de, hade ju varit perfekt för mycket å ha ett sånt stort träningsrum för allt möjligt.

Hoppas allt är bra annar?
Jag, tjejerna å dogzen har varit på jätterundan nu på kvällen.. nu är alla knäckta, å jag har ogjort disken, hmmm, inte kul, ska ila å svara alla inlägg jag fått, så får jag kanske hinna me disken sen..hihi.. kanske bara..kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Helan

Helan

1 juni 2009 22:15

heehe.. japp, då kommer den flaxandes, å jag me den.. för jag lär ju jaga den..hehehe..kram på dä.

http://helanshala.blogspot.com

 
Reneth

Reneth

1 juni 2009 22:30

Ni ska kanske delta i Agility KM för eller är det SM ni fixar i er klubb nästa år då. Det ska arrangeras på vår klubb, kanske har jag ett finger med i spelet.. troligen är det så. Då kanske vi ses..

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Missy

Missy

1 juni 2009 22:57

Jag kan verkligen förstå dig med ungarna i bussen :-s fy fan på ren svenska hur dom beter sig :(. spottar och har sig inne i bussen och spelar musik hög från sina mobiler, man kan bli galen på dom

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
"Bettan"

"Bettan"

2 juni 2009 00:55

Herre min skapare hur har jag kunnat missa att meddela dig om min nya blogg då? =( Jag är på g i gen så du är välkommen till den nya numera :)

Kramis Bettan som nu ska knata i bingen =)

http://dream-on.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

2 juni 2009 07:45

Goder Morgon.Det är väl härligt när dom ringer så tidigt. Då får man verkligen känna att man lever.
Har du inget att fota ja men du har ju tass svans öra öga m.m :-) Det är väl klart att det finns annat , titta dig omkrinh när du är ute så ska du se att du säkert hittar något annat grässtrå kanske :-) Kram susanne

http://snoddas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards