Colliekompisarna

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Marru - 13 juni 2009 21:28

Idag var vi på utställning i Avesta, men collie går inte förräns imorgon. Men vi hjälpte en klubbkompis och hennes valpköpare och ställa ut. Rasen i fråga var cane corso. Men det var så himla trist väder hela dagen, ok det regnade ju inte hela tiden. Bara i början så att man han bli lagomt blöt tills det var dags och gå in i ringen.  Tiken som klubbkompisen har fick ju 11 valpar förra året, och 6 av dom valparna ställdes ut idag. Jag hjälpte ett äldre par som hade en valp och ställa ut deras hane. Han fick en etta i KV och blev tvåa i  KK mot brorsan sin. Maken visade en av tikvalparna som hon uppfödaren har själv, själv hade hon den andra tiken. De fick båda 1 i KK, men den som uppfödaren själv visade blev etta i KK. Sen blev gruppen bästa avelsgrupp och uppfödargrupp. Sen var alla blöta och nöjda och åkte hem.


Vi stannade kvar en liten stund för att titta runt hos försäljarna, var ju bekvämt och göra det när vi inte hade några hundar med oss. Jag köpte ett täcke till Lizzie. Bra för henne att ha ett när hon tävlar så att hon håller värmen. Hon såg så mallig ut när jag provade täcket på henne, hon fick gå en promenad med den på.



Som ni ser på bilden så har jag tränat på att göra vattenmärken *S*. Det där är ett ganska bra märke. Man kan lägga den över hela bilden, men ändå så ser man vad bilden föreställer. Visst är hon fin i sitt täcke. När vi kom hem och jag provade på henne så muttrar maken att Clara skulle också haft ett, att jag bara tänker på Lizzie. Men faktiskt är Clara hans ansvar, så vill han att hon skall ha ett täcke så får han köpa ett. Fast han var måttligt intresserad av att gå runt där. Men när han sen såg hur bra täcket satt på Lizzie då ångrade han att vi inte köpte 2. Den kostade bara 125 kr, få se imorgon om det finns kvar så får vi väl köpa ett till då.



Av Marru - 13 juni 2009 00:01

Nu är det en lite rolig tävling på gång hos Helan. Tävlingen håller på till den 30/6. Men om man vinner så får man inte sitt pris förräns nån gång vid jul. Fast jag lovar, dom priserna är det värt och vänta på. Vad kan man vinna då? Jo något som Helan har gjort, och jag kan säga att hon är väldigt duktig på det hon gör. Har sett en hel del bilder på vackra saker.


Detta är då var man kan vinna hos henne. Ja, inte båda då utan man får välja antingen en mugg eller en frukostskål i stil som dessa på bilden. Man får välja färg, och om man vill ha nåt mönster på. Ja, mer får ni läsa i hennes blogg. Klicka på bilden så kommer ni dit.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards