Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Månadens sista dag........

Av Marru - 28 februari 2012 23:42

Så var det slut på februari, eller var det inte det   . Lugn, jag vet att det är skottår i år, och februari har 29 dagar. Så en dag till är det kvar, sen går vi in i mars. Mamma blir 70 snart. Vet inte vad jag skall hitta på åt henne på födelsedagen. Hon vill inte ha några saker, blommor tar hon kål på direkt. Hon är så dålig på att vattna dom. Ja, nåt lär jag väl hitta på. Skall bli intressant och se om det dyker upp nån från Finland. Det är då ingen som meddelat nåt, men det är ju ingen garanti. När min faster fyllde 50 så åkte vi dit och överraskade henne. När vi hade kommit till staden där dom bor, så ringde pappa upp henne, och grattade. Sen sa han "bjuder du på tårta om vi kommer" . Faster skrattade bara och svarade "kom ni, nog finns det tårta så det räcker" . Vad hon inte gissade var att vi 5 minuter senare stod bakom deras dörr   .


Ikväll var vi på agilityträning, som vanligt. Tyckte Lizzie och Clara gick kanonbra. Jag fick till några Jaakko-svängar. Få se när man får till en sån på en tävling. Skulle nog behöva träna mycket mer på såna för att dom skall komma mer automatiskt. Nu är det lång planering framför   .Få se, kanske nån gång i framtiden så kanske det lyckas.


Imorgon är det däremot rallylydnad och lydnad som gäller.

 
 
Gunilla

Gunilla

29 februari 2012 20:30

Önskar ibland att min mamma hade fått fylla iaf 70 år, men hon gick bort samma år som hon fyllde 69, 1999, så tiden går så fort. Pappa är över 80 år, och ganska frisk trotts att han börjar bli lite *skranglig* men gå på gymnastik 2-3 ggr/vecka det orkar han. Tycker jag är starkt gjort av honom. Han är inte den som bara sätter signer, bara för att han är pensionär.
Han har mycket på gång.
Det är så olika hur äldre är oxå.

Kram

http://gunillaskatter.blogg.se

 
paula

paula

1 mars 2012 16:18

Hej, ja vad ska du hitta på till lilla mamma? En snygg klänning? En tripp till Finland tillsammans med dig i sommar?
Du har alltså inte testat pizzakitet man köper och bara rullar ut på bakplåt? Jag tycker degen är jättesaftig och god, o tomatsås följer med. Den kostar under 30,- så det beror ju helt på hur dyrt pålägg man väljer! Nog tycker jag att det blir billigare än köpepizza, dessutom får man mycket mera fyllning!
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards