Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Lugn träning idag!

Av Marru - 29 februari 2012 23:31

Träning idag igen, lydnad och rallylydnad. Bilen kom hem i sista minuten, men jag hann till träning alla fall. Vi var bara 2 personer på lydnadsträningen idag.  Lizzie och jag började ju med lydnaden som vanligt. Linförighet, läggande, inkallning och ställande. Under ställandet lurade jag henne lite. Hon har ju lärt sig att efter läggande och inkallning så kommer det ju ett ställande. Så då brukar hon ju stanna innan jag kommenderar. Nu gick vi där fram och tillbaka, men instället för att stanna sa jag fot, och började springa. Jag såg på henne att hon var på väg och stanna, men så sprang hon efter mig alla fall   . Egentligen så tror jag att jag inte skulle behöva nöta på ställandet, utan koncentrera mig på läggandet, och bara ta ställandet nån gång då och då. Sen gjorde vi ett försök på lydnadstvåans hopp. Jag fick henne att hoppa över med hjälp av en matskål. Ja, det är ju inte svårt när det gäller Lizzie  . Men problemet när vi provat nån gång förut har ju varit och få henne och stanna kvar på andra sidan, och sätta sig. Men idag så gick det. Så vi är kanske en bit på väg, men än är det lång väg och gå.


Efter lydnasträningen så åkte den andra hem därifrån, och än hade inte kommit nån för att träna rallylydnad. Det tyckte jag verkade lite konstigt, för jag hade gjort en koll igår om det skulle komma nån, och det vara alla fall en som sa jag. Men jag tänkte att Lizzie och Clara får gå in i hallen och springa av sig. Där kan dom ju springa och busa utan att orao sig för isen. När dom hade sprungit en stund så tänkte jag ta dom i bilen, men då kom det en bil. I sista minuten, hade hon kommit lite senare så hade jag inte varit kvar där. Så vi gjorde väl en liten bana. Senare kom det en till. Så vi tränade väl lite drygt en timme.


Clara verkade mer närvarande idag än vad hon brukar vara ibland. Hon gick nära mig, annars brukar hon vara lite för långt ifrån mig på banan. Bara jag får den biten och fungera med henne så kan nog det andra komma också.  Lizzie behövde träna lite på att vara tyst och jobba. Hon var lite tystare idag, än vad hon brukar. Ja, det är bara och jobba vidare där, så blir det nog bra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards