Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Slut på veckan!

Av Marru - 15 mars 2013 23:13

Äntligen så är dagen här. 23 morgnar på raken har jag gått upp tidigt. Men nu i helgen behöver jag inte höra på väckarklockan alls. Utan får sova länge jag vill, men jag misstänker att det inte blir så länge. Så det är lika bra att jag går och lägger mig snart. Men jag hinner ju inte med att göra allt jag ville göra. Jag hade tänkt och leka lite med psp innan jag lägger mig, och hade börjat på ett bonustema. Men precis när jag skall ta ner en hjälplinje så låser programmet sig, och jag hade inte sparat det sista jag gjort. Får hoppas att jag ställt in att den sparar själv med jämna mellanrum, så att jag inte behöver börja om där jag slutade sist. 


Igår hade vi rallylydnadsträning. Hade tänkt träna lydnad med Lizzie, men den träningen blev till styrketräning för mig istället. Jag hade dagen innan på agilityträningen fått med mig en kofot för att få upp dörren. Det är ju en gammal ståldörr, och den har varit lite krånglig av och till. Eller mest har det varit låset på vintrarna. Men nu har hela dörren börjat krångla. Kofoten använder vi bara för att handtaget håller inte för att rycka och dra hur mycket som helst. Vi höll på i en halvtimme med att få upp dörren. Så där rök den lydnadsträningen. Får väl hoppas att det blir lite varmare snart så man kan träna här ute. 


Så vi började med rallylydnad direkt. Det var så kallt igår så jag tänkte att jag testar med att ta båda in i hallen samtidigt. Har ju gjort det förut men då fanns det inte lika mycket hundar där. Clara skällde i början när jag gick med Lizzie, men sen mot slutet tystnade hon. Fast ibland så anklagade jag fel hund för det stod en flat på motsatta väggen och skällde för hans matte höll på med en annan hund. Jag började träna med Lizzie, gick bara skyltarna som var framme i fortsättningsklassen och avancerad klass med henne. Sen tog jag Clara. Måste säga att hon var ovanligt duktig igår. Hon kanske blev sotis när hon stod och väntade på oss. Hon var mycket närmare mig än vad hon brukar. Jag skulle ju behöva en godkänd i fortsättningsklass med henne. Måste bara hitta en tävling som jag kan anmäla henne till. Gick momenten med Lizzie en gång till. Sen försökte jag koncentra på att få henne att första vart hon skall ta vägen när jag säger sidan. Det blir inte lätt. Hon har ju accepterat att hon ibland skall vara på höger sida. men att få dit henne på kommando har jag inte lyckats med än. Men snart så faller poletten ner  där också. 


Idag har jag hållt på och grejat hela eftermiddagen. Gick en eftermiddagspromenad med systrarna delvis på hälsospåret. Men vi gick ner på isen också för att gå runt udden på isen för att komma upp till hälsospåret igen senare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards