Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Marru - 22 november 2014 22:11

Frågade klubbkompisen i torsdags om vi skulle ut och ta några burkar idag. Visst hade jag en hel del att göra hemma. Men nog slog burkletning det andra alla gånger. Vi träffades vid OK-macken. Ja, vid varsinn OK då, eftersom det finns två   . Jag var sugen på att ta en multi i närheten. En multi är en cache som inte finns på givna kordinater. Utan man måste lösa nån uppgift för att få koordinaterna. Så vi åkte till parkeringen i närheten, och skulle börja gå. Men stigen som vi skulle egentligen gått på visade att vi kom längre ifrån cachen. Så då valde vi en annan stig. Jösses, vad vi fick klättra och hoppa över stenar. Vid ett ställe var det så trångt mellan stenarna att Jeri fick precis plats mellan dom. Han var lite fundersam över vissa ställen, om han verkligen skulle gå där. Vi hade lite olika åsikter om vart stigen gick. Sen visade det sig att vi kom bara längre och längre ifrån från cachen. Men terrängen var lite sådär, så det kändes inte frestande och ge sig iväg från stigen heller. Inte kände vi för att vända heller eftersom vi gått ganska långt redan. Till slut så kom vi fram till en bredare stig. Trolige så var det stigen från den andra parkeringen tidigare. Därifrån skulle det gå en stig som var brant. Den här var verkligen brant. Men vi kom alla fall närmare cachen. Men vilken brant. Jag halkade på en sten och slog i knät. Hade mobilen i handen också, och slog i den med. Men hade tur att glaset inte gick sönder. 

 

Men till slut så kom vi upp till stället vi skulle vara på. Sen började ju uppgifterna. Vi skulle hitta en vägvisare som visade avstånd och en grind. Vägvisaren hittade jag av misstag. Man är ju lite nyfiken av sig, så jag var ju tvungen och kolla på en sak, och där såg  att ortnamn och avstånd på den. Men vi behövde ju grinden. Så vi började gå runt och leta. Sen stod jag under utsiktstornet och där visade den att grinden skulle vara 1 meter ifrån. Den skulle ju vara vid startkordinaterna. Hmmmm....är den uppe i tornet. Så min klubbkompis klättrade upp, och sen ropade hon "det finns ingen grind här" . Men hon tänkte kolla ifall hon hittade en burk när hon ändå var där uppe. Men inte fanns det nån burk där heller. Jag ropade till henne att hon skulle kolla vad det var för nåt som var vid sidan, bredvid stegen. Så var det nåt som stack ut. Så då tar hon tag i staketet, som visade sig vara den eftersökta grinden   . Nu har jag ju avslöjat ganska mycket här, men jag har ju inte skrivit namnet på cachen. Så den blir nog inte så lätt och hitta alla fall   . Så då kom hon ner och vi började räkna. Ja, ifall nu nån skulle komma på vilken cache det är, så får ni faktiskt klättra upp och kolla grinden för att kunna räkna. 

 

När vi fått fram kordinaterna som vi trodde var dom rätta, så var det bara och knappa in dom i gps:n. Det har min klubbkompis lärt sig. Men däremot fanns det en annan sak hon inte hade lärt sig, som ställde till problem. Vi fick inte gps:n och visa hur lågt ifrån cachen vi var. Jag försökte med google maps på min mobil. Men den hittade inte alls vart jag var. Hittade ett ställe där man kunde skriva in startkordinaterna, och dom på slutmålet. Men jag fick inte heller det att fungera. Men till slut så kom hon på hur hon skulle göra, och då fick vi fram avståndet. Då gick det relativt lätt och hitta burken. Jag var faktiskt ett tag beredd att ge upp burken. Men samtidigt kändes det som om vi jobbat så hårt för att hitta den, så ville man inte göra det heller. Tur att vi inte gjorde det   .

 

Sen tog vi några lättare burkar innan vi åkte åt varsitt håll igen. Nu är det dags och lägga sig för imorgon skall man upp före tuppen. Blir agilitytävling i Kungsör för Lizzie och mig.

Av Marru - 22 november 2014 00:03

Äntligen har det hänt lite här hemma. Det går lite trögt ibland, men ibland så rullar det bara på. Jag köpte ju en vägglampa med collie på i början av sommaren. Men vi skulle ju renovera hallen så den kom aldrig upp då. Sen stod den på golvet mot väggen en bra stund efter renoveringen. För vi var ju tvungna och justera den lite. Vi tyckte lampan vart alldeles för nära väggen. Eller den satt väl fast i tapeten om man hade satt upp lampan som den var. Men maken satt upp den på den plats den skulle vara på till slut. För jag sa att det kommer att bli en massa hundhår på den när den står på golvet. Men vi kopplade inte i den. Han sa att han skulle fixa den när jag var till Finland. Men det hände inget då heller. Så i morse sa jag åt han att han skulle göra 2 saker när jag var i Finland. Den ena saken gjorde vi i början av veckan, och den andra saken är inte gjord än idag. Han skulle ju slänga ut torkskåpet från tvättstugan under tiden jag var i Finland. Men nog stod den kvar när jag kom hem. Sen skulle han fixa lampan. Men nu äntligen så är den på plats precis som den skall vara, och den är jättefin. Vad kul det är och komma hem och det första man ser är lampan.

 

 

 

I morse funderade jag lite över hur lång tid det skulle ta innan maken kopplade in frysen. Men där var han snabb. När jag höll på uppe så kom han med förlängningsladd. Kontakten som torkskåpet var kopplat till satt ju uppe i taket. Sen fixade han en krok till mitt bakbord. Så nu kan jag hänga den upp på väggen också. Så behöver den inte stå på golvet mot väggen och bli flyttad på hela tiden för att den är i vägen. 

 

Om jag skall vara ärlig så ser jag fram emot att nästa vecka börja städa ordentligt och byta gardiner. Mina dragspelstomtar skall upp till advent också. Har 3 nya på gång. Ja, eller en har jag redan fått, den andra finns på Coop. Får hämta den imorgon. Den tredje har jag inte hört nåt om än.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards