Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Marru - 25 november 2014 23:45

Äntligen så fick vi se den. Den länge efterlängtade solen. Så idag passade vi på och gå en långpromenad. Fast nu vet jag inte hur jag skall göra imorgon med morgonpromenaden. Tyvärr verkar det som att Lizzie är sjuk. Igår på morgonen så kräktes hon. Hon ville inte äta maten. Men hon åt kvällsmaten sen och verkade pigg i morse. Så då gick vi en långpromenad. Idag skulle jag ge mat åt dom på förmiddagen. Jag tänkte att jag ger färskfodret som Jeri inte åt igår åt Lizzie idag. Hon bara tittar på den  . Det är inte alls likt Lizzie. Då försöker jag med hennes torrfoder istället. Samma sak där, hon bara tittar på maten. Jeri äter inte heller sin mat, inte Farina heller. Clara är ibland till sin matskål och äter, sen går hon en runda för att kolla om det är nåns mat hon kan sno. Det är ingen av dom andra som kräks, bara Lizzie. Farina har ju av och till varit lite kinkig med maten, likaså Jeri. Men jag såg att Jeri spanade efter Lizzies mat. Då tänkte jag att det är ju bättre att han äter nånting, än ingenting. Så jag gav hennes mat åt han trots att det är lightfoder och den åt han. Sen slängde jag på prov lite av Jeris kulor åt henne, och dom åt hon. 

 

Ikväll var jag till Norberg och tränade agility med bara Jeri. Lizzie fick stanna hemma. När jag kom hem så gav jag hundarna mat. Lizzie åt sin mat precis som vanligt. Men så gick det några timmar och hon kräktes igen. Sen gick det ungefär en halvtimme och hon kom upp igen. Den här gången kräktes hon rejält. Men hon har inte bajsat, och hon var inte lös i magen i morse. Dricker vatten gör hon också. Tror nog att det får bli en dag utan mat för henne imorgon. Men jag tror nog att husse har lite svårt att fixa det. Han tycker ju jämt att hon är hungrig. Jag brukar säga åt han att han inte får ge henne nåt när hon tigger. Men hon är ju hungrig säger han. Titta på hennes ögon 

 

Tanken är ju att Lizzie och jag skall tävla rallylydnad på söndag. Vi får väl se om det blir nåt av det. Vi måste ju få ordning på hennes mage först. Jag hoppas att allt som finns att komma ut har gjort det nu, så att det blir en lugn natt. Med tanke på det så är det nog lika bra att man går och lägger sig nu.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards