Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 november 2014

Av Marru - 27 november 2014 23:30

Idag har jag då äntligen varit på röntgen. Det var första gången jag blev röntgad, om man inte räknar gångerna hos tandläkaren då. Skall bli spännande och få höra resultatet senare. Men blir väldigt förvånad ifall röntgen inte visar nåt. Efter 40 års knakande och smällande så borde det visa nåt, annars så måste jag ha vansinnigt hårt skelett   .

 

Efter det så passade jag på och plocka ett par cacher, sen en sväng till Rusta och Dollar store. Väl hemma så gjorde jag en laddning levergodis till träning. Efter det blev det en makaronlåda. Den är så förbaskat god. Riktigt smälter i munnen. Den har nog blivit makens favorit, och min med. 

 

Sen var det dags och börja trimma tassarna på hundarna. Alla fall 3 stycken av dom för Clara tog jag förra veckan. När jag tog in dom innan jag började laga mat, så hade Farina stora iskulor under tassarna. Börjar faktiskt tro att pälsen mellan trampdynorna växer mycket fortare på äldre hundar. För jag har klippt på alla fyra samtidigt förra gången. Men Farina hade mycket längre under tassarna än dom andra. Farina är rolig hon. När jag tar upp henne på soffan och lägger på sidan och börjar klippa, så ser hon precis ut som om hon skall till slaktbänken eller nånting. Hur skall man kunna trimma tassarna som ligger stel som en pinne. Som dessutom börjar på tassen så att man omöjligt kommer åt mellan trampdynorna med en sax. Ja, det går väl men det tar tid. 

 

Ikväll så var det rallylydnadsträning, precis som varje torsdag. Banträning! Fast jag försökte koncentrera mig på sånt som vi har lite problem med. Eftersom Lizzie har blivit bra, så tänkte vi åka till Rättvik och tävla på söndag. Hon har idag ätit kokt ris, fisk och med lite färskfoder i. Hon har inte spytt på 2 dagar nu. Lizzie var väldigt duktig på träningen idag. Inte nå mycket pratande heller. Sen efter det tog jag in Jeri. Han var överlycklig som vanligt när han kom in, och skulle hälsa på alla. Han är så goo den killen. Jag fick han och lugna ner sig och sitta tillsammans med mig en stund vid ett tillfälle. I normala fall så vill han hela tiden fram till nån, att det skall hända nåt hela tiden. När han varit lugn ett tag så tränade vi lite. Jag hade ställt upp en enkel nybörjarkombination med bara 5 skyltar. Det var alldeles lagomt åt oss. 2 frontmoment, och 2 där man skulle gå runt hunden, en med sitt och en med ligg, och en med dubbel slalom. Sen tränade vi lite vid sidan om också. Men jag tycker han följde med ganska bra. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards