Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 december 2015

Av Marru - 25 december 2015 21:57



 


Idag är det 8 år sen jag skrev mitt första blogginlägg här. Lizzie var inte mer än ett halvår gammal. Clara hade inte flyttat till oss än. Micki och Farina var bara ca 7 år gamla. Mycket har hänt under dom här åren. Vissa år har jag skrivit mer och vissa mindre. Det här året är ett sånt när det har varit lite sämre med skrivandet.

 

Före jul så var vi till Västerås, Felix och jag. Han ville ju se Martin som vann Idol, och dom var i Västerås före jul. Så det var väl bara och åka dit. Innan deras uppträdande började så skulle jag handla dom sista julklapparna. Men så klart så hade jag glömt plånboken i bilen som stod på parkeringen vid järnvägsstation. Vi hade ju varit och ätit på Burger king, och då hade jag lagt plånboken mellan framsätena. Annars hade jag med mig handväska för jag hade kameran med mig. Är ju inte så van  att gå omkring med handväska, vilket bevisades återigen. När jag var på väg tillbaka till gallerian så hörde jag lite skränande. Helt plötsligt kände jag nåt som dunsade mitt på huvudet. Kände med handen, och det var blött och svart   . Fågelskit! Så jag gick till butiken där jag skulla handla och frågade efter toa. Dom trodde nästan inte på mig när jag sa att jag fått fågelskit mitt i skallen. Jag hann alla fall handla och tvätta av mig lite innan uppträdandet började. Alla 3 sjöng 2 låtar var. Sen blev det autografer. Felix fick med sig några hem.

 

     

 

Vad som gäller julbelysningen så har det hänt en hel del i Västerås sen vi varit där kring jul. Fanns mycket fint och titta på. Lite tråkigt med dom fina granarna med stjärnor. Dom var ju ihåliga. Så folk hade slängt en massa skräp inne i dom genom stjärnorna.

 

         

 

Jeri och jag däremot har varit på agilitykurs före jul. Vi hade Annica Aller från Nynäshamn. Hon har varit här flera gånger. Den här gången så gick det kanonbra för oss. Jeri gjorde allt jag visade och jag var på rätt plats nästan varje gång.

 

Julafton har varit lungt. Hämtade hit mamma som vanligt, och vi åt. Sen satt vi bara och tittade på tv. Det enda som störde lugnet var våra dumma grannar som helt plötsligt fick för sig att börja skjuta raketer. På julafton   . Lugnet fortsatte idag på juldagen. På eftermiddagen så skjutsade jag mamma hem till sig.

 

Nu sitter jag och funderar på om jag skall åka med Jeri till uppfödaren för att spåra lite. Vi får se vilket humör man är på när man vaknar imorgon bitti. 

 

 

 

 

jjj

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards